וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקף בתאו: רוצחו של רוברט קנדי נדקר על ידי אסיר בכלא

31.8.2019 / 9:59

סירחאן סיראחן בן ה-75, ששוהה בבית הסוהר בקליפורניה מאז שרצח את המועמד לנשיאות ארה"ב בשנת 1968, נדקר על ידי אסיר אחר שנעצר ונלקח לחקירה. הוא פונה מהכלא לבית החולים ומצבו מוגדר יציב

סירחאן סירחאן, רוצחו של המועמד לנשיאות ארצות הברית רוברט קנדי, 10 בפברואר 2016. AP
נדקר לאחר יותר מ-50 שנים בכלא. סירחאן סירחאן/AP

סירחאן סירחאן, הרוצח של הסנאטור והמועמד לנשיאות ארה"ב רוברט קנדי, נדקר אתמול (שישי) על ידי אסיר אחר בכלא ריצ'ארד ג'ון-דונובן ליד סן דייגו, שבו הוא מרצה את עונשו. הוא פונה לבית חולים בקרבת בית הסוהר ומצבו מוגדר יציב.

סירחאן בן ה-75, הורשע לפני יותר מ-50 שנה בהתנקשות בחייו של רוברט קנדי בשנת 1968. סירחאן, אזרח אמריקני ממוצא פלסטיני שנולד במזרח ירושלים, ירה בקנדי לאחר נאום הניצחון שנשא בסיום הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית. רוברט קנדי, ששימש כסנאטור וכתובע הכללי בארצות הברית, היה אחיו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון קנדי, שנרצח כמה שנים קודם לכן.

רוברט קנדי. -, אתר רשמי
הנאטור והמועמד לנשיאות ארצות הברית רוברט קנדי/אתר רשמי, -

סירחאן טען בחקירתו שעשה זאת בעקבות תמיכתו של קנדי במדינת ישראל בתקופת מלחמת ששת הימים. הוא הורשע ונידון למוות, אך גזר דינו הומר למאסר עולם שנמשך עד היום. הוא אף הגיש 15 בקשות לשחרור מוקדם - וכולן נדחו.

החשוד בדקירה, אסיר גם הוא, זוהה והועבר לחקירה. בכלא סיפרו כי "השוטרים הגיבו במהירות ומצאו אסיר שנפצע מדקירה. הוא הועבר במהירות לבית החולים". בהודעת רשות בתי הסוהר האמריקנית לא צוין כי הנדקר הוא סירחאן, אבל גורם ממשלתי אישר שהוא הקורבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully