וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בכנס הבחירות של כחול לבן: מעצר החשודים הוארך ביומיים

30.8.2019 / 13:02

השניים, בני 16 ו-26 תושבי רחובות נעצרו לאחר שירו ברובה אוויר במהלך כנס המפלגה שממנו נפצעו שני פעילים באורח קל ומעצרם הוארך ביומיים. סנגורו של הנער טען שלא ידע כי מדובר באירוע פוליטי והביע חרטה. "רוצה לדעת מה היה קורה אם ילדיהם של גנץ ולפיד היו טועים"

עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שישי) עד מחר בשעה 23:00 את מעצרם של שני החשודים בירי ברובה אוויר בכנס בחירות של כחול לבן ברחובות אמש. השניים, תושבי העיר בני 16 ו-26, אותרו בראשון לציון ונעצרו בחשד לעבירת תקיפה הגורמת חבלה. כתוצאה מהירי, שני פעילי המפלגה נפגעו מכדורי פלסטיק באורח קל. החקירה נמשכת.

עו"ד אלון קריטי, המייצג את הנער, אמר בתום הארכת המצב כי הוא ירה מאקדח צעצוע כמעשה קונדס. "הוא ירה באוויר בחוצות העיר ומשטרת ישראל החליטה שמדובר בירי על רקע מערכת הבחירות בישראל", אמר. "הילד בן 16, הוא לא ידע שמדובר בכנס פוליטי, הוא לא מזוהה עם אף מפלגה. זאת לא קשירת קשר ואירוע מתוכנן".

עו"ד יוסף פריינטי, המייצג גם הוא את הנער, טען כי מרשו שיתף פעולה עם החוקרים באופן מלא. "טעות שהיא מעשה קונדס. הוא אמר שהוא מצטער על הדברים. אין לו השתייכות לתפיסה פוליטית כזאת או אחרת. המשטרה יצאה מכלל פרופורציה. אם ילדיהם של לפיד או גנץ היו עושים את אותה טעות - אני רוצה לדעת מה היה קורה".

פתיחת מטה הבחירות של כחול לבן, רחובות 29.08.2019. ללא קרדיט, אתר רשמי
כנס כחול לבן ברחובות, אמש/אתר רשמי, ללא קרדיט

לאחר התקרית מסרו בכחול לבן כי "לפעילים שלום מעבר לפציעות שטחיות. הוזמנה משטרה ומד"א למקום". ח"כ יאיר לפיד, מראשי המפלגה שנכח בכנס אמר בתגובה כי "לא ירתיעו אותנו ולא יפחידו אותנו. נמשיך להיאבק על שינוי המדינה מול האלימות וההסתה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את התקרית. "חייבים לעצור כל אלימות מילולית או פיזית ולדאוג שתהיה כאן מערכת בחירות אקטיבית, הוגנת ולא אלימה בשום אופן". עוד הוסיף גנץ כי "נחכה לתוצאות החקירה המשטרתית כדי לא לקפוץ למסקנות. אנחנו נמשיך בדרכנו, שום דבר לא יעצור אותנו".

(עדכון ראשון: 09:36)

עוד בוואלה!

דיווח: "חיזבאללה יגיב תוך 72 שעות על המתקפות הישראליות"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדור הפלסטיק שנורה לעבר הפעילים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully