וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון פתח באש לעבר מל"טים ישראליים בדרום המדינה

28.8.2019 / 21:52

הצבא הלבנוני ירה לעבר שניים מתוך שלושה מל"טים שטסו באזור דרום לבנון. התקרית באה כארבעה ימים לאחר תקיפת המל"טים בבירות והתקיפות בגבול סוריה, שבעקובתיהן איים מזכ"ל חיזבאללה ב"נקמה בישראל". דובר צה"ל: אין נזק והרחפנים השלימו את המשימה

אתר רשמי

צבא לבנון פתח באש הערב (ראשון) לעבר שנים מתוך שלושה מל"טים ישראלים שטסו בדרום המדינה - כך על פי דיווחי כלי תקשורת ערבים. על פי הדיווחים, התקרית התרחשה באזור אל-עדייסה הסמוך לגבול ישראל, בקרבת קיבוץ משגב עם. גורמי ביטחון בלבנון אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי חיילים מצבא המדינה ירו באמצעות רובה M16 לעבר המל"טים. צה"ל הודיע כי נשמע ירי בשטח לבנון לעבר מרחב שבו טסו רחפנים של צה"ל. הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם נזק.

על פי הדיווחים, צבא לבנון ירה לעבר המל"ט הראשון והשלישי שחצו לשטחה האווירי של המדינה, בעוד שהמל"ט השני לא נפגע. שלושת המל"טים שבו לשטח ישראל.

התקרית אירעה על רקע המתיחות הגוברת באזור הצפון, זאת בעקבות איומיו של מזכ"ל חיזבאללה להגיב על תקיפות המל"טים ברובע הדאחייה שבביירות, וכן תקיפת חיל האוויר בגבול סוריה - שלדברי נסראללה כוונה נגד יעדים מארגונו. "נגמרו הימים שישראל יכולה לתקוף ללא תגובה", אמר נסראללה.

תקיפת חיל האוויר בבסיס החזית העממית בלבנון. עיבוד תמונה
תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון-סוריה מוקדם יותר השבוע/עיבוד תמונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב אתמול למזכ"ל חיזבאללה: "אני מציע לנסראללה להירגע. הוא יודע יפה מאוד שמדינת ישראל יודעת להגן על עצמה היטב, ולהשיב לאויביה כגמולם. אני רוצה להגיד לו ולמדינת לבנון, שמאכסנת את הארגון הזה השואף להשמיד אותנו, ואני אומר את זה גם לקאסם סולימאני: היזהרו בדבריכם, ועוד יותר היזהרו במעשיכם".

לאחר דבריו של ראש הממשלה, מקבילו הלבנוני, סעד אל-חרירי, אמר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי התקיפה הישראלית עלולה להביא להסלמה מסוכנת עם תוצאות בלתי צפויות. זאת כשאתמול אמר נשיא לבנון, מישל עאון, כי התקיפה שיוחסה לישראל היא "הכרזת מלחמה".

מוקדם יותר הנחה צה"ל על צמצום תנועת כלי רכב צבאיים בצירים הסמוכים לגבול לבנון. מתח עצום שורר ביישובים ובגבול, והכוחות נערכים לירי נ"ט, צליפה ושיגורי רקטות.

(עדכון ראשון, 19:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully