וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בבית המשפט: מעצרו של מייסד "טלגראס" הוארך בעשרה ימים

27.8.2019 / 10:18

בעקבות החלטה בית משפט השלום בראשון לציון, צעדו תומכיו של עמוס דב סילבר לעבר נציגי המשטרה וקראו לעברם "מדינת משטרה" ו"רוצחים, יש לכם דם על הידיים". סילבר, שנתפס באוקראינה והוסגר לישראל, חשוד בין היתר בניהול ארגון פשיעה, תיווך וסחר בסמים ובריחה ממעצר

עריכה: עמית שמחה

מעצרו של מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר, הוארך הבוקר (שלישי) ב-10 ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. מעצרו הוארך לפני תשעה ימים ב-12 יום, אך לאחר שבחר לערער הוחלט על קיצור ביומיים של ההחלטה. סילבר, שנתפס באוקראינה והוסגר לישראל, חשוד בין היתר בניהול ארגון פשיעה, תיווך וסחר בסמים, הדחת קטין לסמים, סחיטה ואיומים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, ובריחה ממעצר. בעקבות ההחלטה התעוררה מהומה גדולה בבית המשפט, כשתומכיו של סילבר החלו לצעוד לעבר נציגי המשטרה, וקראו לעברם "מדינת משטרה" ו"רוצחים, יש לכם דם על הידיים". אחד מתומכיו של סילבר אף התמוטט.

כעשרים מתומכיו של סילבר הגיעו לבית המשפט, והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-15 ימים - אולם, כאמור, השופטת שירלי דקל נוה נעתרה חלקית לבקשה והאריכה את מעצרו של סילבר ב-10 ימים בלבד. סנגורו של סילבר, עו"ד אורי קורב אמר כי התנהלות המשטרה שערורייתית. "במונחים שלי המשטרה מצפצפת עליי ועל בית המשפט", טען. "אחרי שביקשנו ערר שקיצר את המעצר, הגיעה המשטרה וביקשה שוב 15 יום, כאילו לא קרה דבר. זה דפוס של התעלמות מהמציאות, מהחלטות בית המשפט ומהחקירה. אנחנו טענו בדיון הקודם שהתיק הזה מתנהל כבר שנה וחצי, ובזמן הזה היה עליהם לעשות כל מה שהם יכולים. פסיקת העליון קובעת שאסור להשתמש במעצר כדי לשבור את רוחו של אדם. אמרנו שהוא מבקש לשמור על זכות השתיקה, אז אי אפשר לבוא לבית המשפט ולומר שרוצים להטיל בו כל מיני דברים בחקירה. אי אפשר לעשות לו עימותים, כי נגד המעורבים האחרים הוגשו כתבי אישום והוא ממילא לא היה משתף פעולה. הוא לא יענה על שאלות ולא ידבר עם מדובבים. הוא מתכוון למסור את גרסתו לבית המשפט".

הארכת מעצר למייסד טלגראס עמוס סילבר, 18 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
מייסד טלגראס בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון/ראובן קסטרו

מייסד טלגראס נעצר לאחר מבצע משטרתי באוקראינה, שם ניסה לברוח מהכלא לפני שהוסגר, אך לאחר יומיים נתפס בעיר אומן והובא לישראל. השופט עמית מיכלס סבר בדיון הראשון להארכת מעצרו כי קיים חשד סביר שקושר את סילבר למרבית העבירות המיוחסות לו. הוא ציין עם החלטתו כי "ברור שלא ניתן להורות על שחרורו של החשוד בשלב זה. נוסף על כך, עיינתי בחקירתו של החשוד מהיום, ממנה עולה שהוא שומר על זכות השתיקה ולא משתף פעולה עם החקירה. כידוע, זכותו של כל חשוד לשמור על שתיקה, אך יש לכך משמעות במהלך החקירה, נוכח העובדה שאי מתן הסברים לחוקרים מעכב באופן משמעותי את התקדמות החקירה ומאלץ אותם להשיג מידע בדרכים אחרות".

סילבר נעצר לאחר מבצע משטרתי שהוביל אותו לאוקראינה, לאחר תקופה במעצר הגיש מייסד טלגראס ערעור בנוגע להסגרתו לישראל ובית המשפט החליט להעבירו למעצר בית. לבסוף, קבע בית המשפט במדינה לדחות את בקשתו של סילבר ולהסגירו לישראל. כשהגיע עם אנשי הביטחון האוקראינים לשדה התעופה, הוא הצליח לברוח מהם ולהימלט. בתיעוד שהתפרסם נראה סילבר נע באיטיות לאחר בדיקת השיקוף, ממתין לאיסוף דבריו, כשהאזיק האלקטרוני שהוצמד לו מוקדם יותר - הוסר. בשלב זה נראה סילבר בוחן את השטח, ומשהבין כי איש אינו מבחין בו - צעד באיטיות לאחור, דרך גלאי המתכות - ונמלט מהמקום. מייסד טלגראס נתפס לבסוף לאחר יומיים בעיר אומן.

(עדכון ראשון: 09:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully