וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באשפה, חיה ומייללת: אישום נגד הווטרינר מהקריות שהשליך כלבה לפח

26.8.2019 / 12:23

ד"ר דוד דדיה, הואשם בהשלכת כלבה שסבר שמתה, למכולה לפינוי אשפה לפני כחודשיים. הפרשה נחשפה בוואלה! NEWS, ומהחקירה שנפתחה עולה כי גבה תשלום עבור המתת חסד והטיפול בגוויה, אך בפועל נמצאה מושלכת בפח בעודה בחיים

ללא קרדיט

משרד החקלאות הגיש היום (שני) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד הרופא הווטרינר של קריית מוצקין, קריית ים וקריית ביאליק, ד"ר דוד דדיה, בגין השלכת כלבה, שסבר כי מתה, למכולה לפינוי אשפה במהלך חודש יוני האחרון. מהחקירה שנפתחה לאחר חשיפת המקרה בוואלה! NEWS עולה כי הנאשם התבקש לבצע המתת חסד בכלבה חולת סרטן על ידי הבעלים. ד"ר דדיה, גבה תשלום עבור ההמתה והטיפול בגווייה, אך בפועל נמצאה הכלבה על ידי עוברי אורח לאחר יומיים וחצי מושלכת בפח אשפה, חיה ומייללת.

משרד החקלאות הגיש כתב אישום פלילי נגד ד"ר דדיה. במקביל, בוחן המשרד פתיחה בהליך משמעתי נגד הווטרינר בגין רשלנות מקצועית. הפרשה נחקרה על ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות צער בעלי חיים. לאחר שהמשטרה לא מצאה די ראיות להעמדה לדין, התיק נסגר והועבר, לבקשת משרד החקלאות, לבחינת התנהגות הווטרינר בהיבט הפלילי והמשמעתי. לאחר שתובע משרד החקלאות מצא כי השלכת הכלבה לפח האשפה מהווה עבירה בפני עצמה בהיבט הפלילי, הוחלט להגיש את כתב האישום לעיל.

המשרד בוחן פתיחה בהליך משמעתי נגד הווטרינר בחשד להתרשלות רפואית חמורה והתנהלות שאינה הולמת רופא וטרינר. בסופו של ההליך המשמעתי רשאי שר החקלאות על רופא וטרינר אמצעי משעת שונים, החל בהתראה ועד ביטול רישיונו של הרופא לעסוק ברפואה וטרינרית. הנאשם אמר לוואלה! NEWS, "טרם ראיתי את כתב האישום, אוכל להתייחס אליו רק לאחר שיגיע לידי".

עורכת הדין תמי אולמן המייצגת את הוטרינר דוד דדיה אמרה לוואלה! NEWS כי: "טרם ראינו את כתב האישום וכבר משרד החקלאות מפיץ את תוכנו לכל כלי התקשורת ורק שכח לשגרו גם לנאשם ולבאי כוחו. מכך ניתן ללמוד על דרך התנהלות המשרד בעניין זה וכל מילה נוספת הרי היא מיותרת".

כלבה שהתגלתה חבולה בתוך מכולת אשפה במצפה אביב 13 ביוני 2019. שני גורן, אתר רשמי
הכלבה, רגעים אחרי שנמצאה בפח האשפה/אתר רשמי, שני גורן

ימים אחדים לאחר חשיפת המקרה, פעילי זכויות בעלי חיים פתחו עצומה למען שלילת רישיון הווטרינר של ד''ר דדיה. למעלה מאלף אנשים חתמו על העצומה, כמעט מחצית מ-3,000 החתימות שהוצבו כיעד על ידי יוזמיה.

החותמים קוראים, בין היתר, לשר החקלאות ולמשרד הבריאות "לשלול מידית את רישיונו של הווטרינר, ד"ר דוד דדיה - מנהל השירות הווטרינרי, המשותף לקריית ביאליק, קריית מוצקין וקריית ים". הווטרינר זומן לחקירה בעזרת השבב שבגופה של ג'סיקה שהוביל לבעליה, אירנה טרונין, תושבת קריית אתא שנדהמה לשמוע על המצאה של כלבתה האהובה במצב זה, מכיוון שלפני יומיים מסרה אותה להמתת אצל ד"ר דדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully