וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות באמזונס: צבא ברזיל החל להשתתף במאמצי הכיבוי

26.8.2019 / 16:55

חיל האוויר התחיל בהשלכת מים מהאוויר על יער הגשם הבוער, אחרי שבולסונארו נכנע ללחץ העולמי והורה לצבא לפעול נגד שריפות הענק. גם ישראל תשלח סיוע

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חיל האוויר של ברזיל החל להשליך מים על השריפות ביער האמזונס, בתגובה לזעקה העולמית על הרס יער הגשם הגדול ביותר בעולם. דובר של הנשיא ז'איר בולסונארו אמר הלילה (שני) כי נכון לאתמול, הוא אישר לצבא לפעול בשבע מדינות מחוז שנאבקות בלהבות באמזונס, בעקבות פניות לסיוע מצד הממשלים המקומיים.

בסרטון שפרסם משרד ההגנה ביום שבת נראה מטוס צבאי שואב אלפי ליטרים של מים מתוך שני מטוסי ענק, בזמן שהם חלפו דרך ענני עשן קרוב לצמרות היער. קרוב ל-80 אלף שריפות תועדו בברזיל עד 24 באוגוסט, הנתון הגבוה ביותר מאז 2013, לפי סוכנות חקר החלל של ברזיל (INPE).

הפעילות של צבא ברזיל החלה בזמן שמנהיגי מדינות ה- G7 נפגשים בצרפת ודנים באסון הסביבתי. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הארגון הארגון הסכים להעניק סיוע לוגיסטי וכלכלי בסך 22 מיליון דולר, עולם בולסונארו כינה את התכנית שלו להקים ברית "להציל" את האמזונס מתייחסת לברזיל כאל "מושבה או שטח הפקר". גם ישראל הציעה עזרה, שהתקבלה על ידי ברזיל.

לקריאה נוספת על שריפות הענק
תחת לחץ עולמי כבד: נשיא ברזיל שלח את הצבא למאבק בשריפות באמזונס

שריפה ביער האמזונס, בשטח של שבטים ילידיים במדינת מאטו גרוסו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
"הריאות של העולם" בסכנה. שריפה בשטח ילידי במדינת מאטו גרוסו/רויטרס

בולסונארו הודיע ביום שישי כי הצבא ישתתף במאמצי הכיבוי, כמה ימים אחרי שזכה לביקורת מצד הציבור ומנהיגי העולם כי על כך שממשלת ברזיל לא עושה דבר כדי להילחם בשריפות. הוא כתב בטוויטר שהוא קיבל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשלוח מטוס וצוות תמיכה מיוחד בפעילות הכבאות אחרי שיחה בין שני המנהיגים.

עצים שרופים ביער האמזונס, פורטו ולו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
עצים שרופים ביער האמזונס, פורטו ולו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019/רויטרס

צוות של רויטרס ליווה יחידת כיבוי אש בסמוך לבירת מדינת רונדוניה, פורטו וולו, שם נצפו אזורים הגדולים יותר ממגרשי כדורגל שהיו חרוכים, אך השריפות צומצמו לאזורים קטנים של עצים בודדים. ואולם, מחוץ למדינת המחוז הזו רונדוניה הממשלה טרם מסרה פרטים מבצעיים. משרד הביטחון אמר בתדרוך שערך ביום בשבת כי 44 אלף חיילים יהיו זמינים באזור צפון האמזונס של ברזיל, אך לא אמרו בכמה מהם הוא ישתמש, היכן ומה הם יעשו. לפי רויטרס, אנשי הצבא סביב פורטו וולו נראו כמי שתיאמו את מאמצי הכיבוי.

עצים שרופים ביער האמזונס, פורטו ולו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
עצים שרופים ביער האמזונס, פורטו ולו, ברזיל, 25 באוגוסט 2019/רויטרס

השריפות באמזונס אינן עוצרות רק בברזיל, והן זורעות הרס עצום גם בבוליביה ובפרגוואי השכנות. אתמול אמר נשיא קולומביה איוון דוקה כי הוא יפעל לגיבוש הסכם לשימור האמזונס עם מדינות האזור, במהלך פגישות שיקיים בפרו השבוע ובהמשך בעצרת הכללית של האו"ם.

"קולומביה רוצה להוביל הסכם, הסכם שימור, בין המדינות שבשטח האמזונס", אמר דוקה אחרי פגישה עם מנהיגי קהילה ילידית בעיר לטיסיה שבדרום המדינה, השוכנת ביער. "עלינו להבין שהגנה על 'אימא אדמה' ועל האמזונס שלנו היא חובה, חובה מוסרית".

(עדכון ראשון: 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully