וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר הודי התגרש מאשתו משום שסירבה למסטיק - ועומד בפני 3 שנות מאסר

3.9.2019 / 0:15

סיאד ראשי התפוצץ מזעם אחרי שאשתו בסך הכל לא רצתה לקבל ממנו מסטיק. הוא התגרש ממנה בטקס מוסלמי חד צדדי ומוזר, שהוצא מחוץ לחוק, וכעת הוא נחקר בגלל הגירושים ההזויים הללו

YOUTUBE

בישראל כמעט כל זוג שני במגזר החילוני מתגרש. זו לא תופעה חריגה בכלל גם בעולם, אבל על סיבה כזו לגירושים עוד לא שמענו. גבר הודי התגרש מאשתו אחרי שהיא סירבה למסטיק שהוא הציע לה - דרך הליך אסלאמי מפוקפק שנקרא "הטאלאק המשולש". סימי, 30, ובעלה סיאד ראשיד, היו בשימוע בבית המשפט האזרחי בלוקנאו, הודו, ביום שני - שם ביצע סיאד את טקס הגירושים ההזוי.

הטקס הקצר יכול להתבצע בצורה מילולית, כתובה או אלקטרונית והוא מבוסס על הרעיון שגבר יכול "להיפטר" או לדחות את אשתו אם יש לו סיבה "טובה" לעשות את זה. על פי השיטה הזו, הגבר פשוט צריך להגיד את המילה "טאלאק" - שזה המילה הערבית לגירושים - שלוש פעמים והם לא נחשבים יותר לנשואים ("מגורשת, מגורשת, מגורשת"). לא משנה איך המילה נאמרה: בפניה של האישה או לא, במכתב ואפילו בוואטסאפ וברשתות החברתיות, מהרגע שהמילים נאמרו האישה מגורשת והיא עלולה להיות מנותקת מילדיה ומביתה.הנשים המוסלמיות בהודו זכו לניצחון מרשים ולפריצת דרך אדירה לפני כשנתיים כאשר בית המשפט העליון בהודו קבע כי מנהג "הגירוש המשולש" אינו חוקתי וקרא לממשלה לאסור אותו.

אישה לועסת מסטיק. ShutterStock
רוצה מסטיק? לא? מתגרשים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully