וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת הונג קונג שלפה נשק חדש נגד המפגינים: תותח מים

25.8.2019 / 15:23

המחאה נגד שחיקת הדמוקרטיה וסין שוב הפכה לאלימה, והשוטרים התעמתו עם מפגינים שהשליכו לבנים ובקבוקי תבערה. לקראת 70 שנה להקמת הרפובליקה העממית, בייג'ינג מאבדת סבלנות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משטרת הונג השתמשה היום (ראשון) לראשונה בתותחי מים מול המפגינים, שהשליכו אבנים והתעמתו עם שוטרים ביום אלים וגשום. זאת הפעם הראשונה אחרי יותר משבוע שבה השוטרים השתמשו גם בגז מדמיע, כשהמפגינים השליכו לפחות בקבוק תבערה אחד לעברם, כשחלקם ברחו לרחובות צרים שאליהם לא יכולים להיכנס תותחי המים.

שירותי הרכבות בעיר השעו חלק מהקווים כדי לנסות ולמנוע מהמפגינים להתאסף, אך אלו הגיעו לאצטדיון הנמצא בנמל הגדול קאווי צ'ונג, ומשם הם צעדו לאזור צואן וואן הסמוך. חלק מהפגינים עקרו לבנים מהמדרכות ופיזרו חומרי ניקוי על הכבישים כדי שאלו יהיו חלקים עבור בשוטרים. העימותים התפשטו לאזורים רבים, על אף שרוב המפגינים צעדו ללא אלימות.

המשטרה אמרה כי היא מגנה את המפגינים "שהפרו את השלווה הציבורית" וכי יותר מ-29 מפגינים נעצרו. מתחילת ההפגנות ביוני, יותר מ-700 בני אדם נעצרו. לדבריה, "מפגינים קיצוניים" "פגעו בביטחון האזרחים ובנהגים, ושיתקו את התנועה הסמוכה".

הפגנה בהונג קונג כנגד הסכם ההסגרה לסין 25 באוגוסט 2019. רויטרס
משטרת הונג קונג מפעילה תותח מים נגד המפגינים, היום/רויטרס

המושבה הבריטית לשעבר חווה את המשבר הפוליטי הגדול ביותר מאז שובה לשליטת סין ב-1997, והיא משותקת ב-11 השבועות האחרונים על ידי הפגנות ענק, שלעתים גלשו גם לאלימות.

המחאה החלה בשל חוקי הסגרה לסין, שכבר הושעו, אולם מאז היא כבר התרחבה ועתה דורשים המפגינים את הדחת ראשת העיר קארי לאם ורפורמות דמוקרטיות גדולות יותר, לצד חקירת האלימות של כוחות המשטרה. הונג קונג נהנית מאוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לסין היבשתית, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות".

עוד בוואלה!

"דרך הונג קונג": אלפים יצרו שרשרת אנושית בהשראת מחאת העבר

לכתבה המלאה
תותח מים יורה על מפגינים, הונג קונג, 25 באוגוסט 2019. רויטרס
משטרת הונג קונג מפעילה תותח מים נגד המפגינים, היום/רויטרס

סאנג, מהנדס תכנה בן 53 שחבש מסכה שחורה בדומה לרבים מהאזרחים המבוגרים מקרב מעמד הביניים במצעד, אמר כי הוא היה כמעט בכל הפגנה וימשיך לצאת לרחובות.

"אנחנו יודעים שזאת ההזדמנות האחרונה להיאבק למען 'מדינה אחת, שתי מערכות', אחרת המפלגה הקומוניסטית תחדור לעיר שלנו ותשלוט על הכול, אמר. "אם נשמור על רוח חזקה, אנחנו יכולים להחזיק את התנועה הזו למען צדק ודמוקרטיה. היא לא תמות".

בנמל התעופה, התנועה התנהלה כסדרה, על אף התכניות ל"מבחן לחץ" של המפגינים על התנועה בהונג קונג, מרכז תעופה וכלכלה בינלאומי משמעותי. ההנהגה הסינית בבייג'ינג נחושה להרגיע את הרחובות בהונג קונג עד ליום השנה ה-70 לציון הקמת הרפובליקה העממית של סין, ב-1 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully