וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יראה סוף העולם ב-2068: חוקרים חושפים סרטון הדמיה של התרסקות אסטרואיד

28.8.2019 / 8:57

סרטון הדמיה מצמרר מציג מה יקרה בשנת 2068 כשהאטסרואיד אפופיס - שנקרא על שם אל הכאוס והחושך המצרי - יפגע בכדור הארץ ויגרור הרס גדול. על אף שרבים לא מאמינים שזה יקרה, בנאס"א לא שוללים אפשרות כזאת

הדמיה של התרסקות האטסרואיד אפופיס על כדור הארץ/YouTube / Space Sim

סרטון מצמרר מציג כיצד אסטרואיד אפוקליפטי עשוי לזרוע הרס בכדור הארץ בעוד כ-50 שנה. אסטרואיד סוף הימים נקרא "אפופיס", על שם אל הכאוס והחושך המצרי, ואפילו בנאס"א מודאגים מכך שהוא נמצא במסלול ההתנגשות בכדור הארץ.

האסטרואיד, שאורכו עולה על גוב מגדל אייפל, אמור לחלוף דרך כדור הארץ מספר פעמים במאה הקרובה, כשהפעם המסוכנת ביותר תהיה ב-2068, אז ישנו סיכוי קטן שהוא גם יפגע בנו. כעת, סימולציה מפחידה מציגה מה יקרה אם האסטרואיד יפגע בכדור הארץ ולאיזה אסון תוביל פגיעה שכזו. בסרטון, נראה האסטרואיד מתרסק באוקיינוס האטלנטי, דרום מערבית לארצות הברית וצפונית לדרום אמריקה. האסטרואיד יגרום לפיצוץ עז שיהיה חזק פי 65 אלף מההפצצה בהירושימה. תוך כמה שעות, כדור אש ענקי ורעידות אדמה חזקות יגיעו עד לקנזס, כארבע אלף קילומטרים ממקום הנפילה המקורי.

משתמש היוטיוב ספייס סים, שיצר את הסרטון, אומר שהפיצוץ יגרום לגשם של שאריות אסטרואיד רותחות ברחבי הכדור. "בסימולציה האסטרואיד מתרסק בכדור הארץ ושולח רסיסים מהפיצוץ בחזרה לחלל החיצון", נכתב בתיאור הסרטון, "אלה יקיפו את כדור הארץ לזמן קצר לפני שיחזרו כמבול לכדור הארץ".

מדענים רוסים מפחדים שאפוסיס 99942, בשמו המלא, עלול לפגוע בכדור הארץ במהירות של 24 אלף קילומטר לשעה. הם אמורים שהמסלול של האסטרואיד המסוכן יעבור כ-100 פעמים ליד כדור הארץ, והפעם המסוכנת ביותר היא כאמור ב-2068, אבל עדיין לא צריך להיכנס לפאניקה. בנאס"א טוענים כי יש סיכוי של 1 ל-250 אלף שהאסטרואיד אכן יפגע בכדור הארץ.

"אפופיס הוא אחד מהגופים שתפסו את עיני הציבור מאז שהתגלה ב-2004", אומר מומחה נאס"א, סטיב צ'סלי, "בעזרת הטכניקות המתקדמות והנתונים שיש בידינו, אנחנו יכולים לומר שהסיכוי שהוא יפגע בכדור הארץ ב-13 באפריל 2068 עומד על 4 למיליון".

קוטרו של האפופיס עומד על 370 מטרים. הוא אותר באמצעות טלסקופ חלל שמוקם בהוואי בזמן שהוא חג מעל כדור הארץ, וההערכות היו שאם יפגע בכדור הארץ ייצור כאוס. הוא חלף במרחק של 880 אלף קילומטרים מכדור הארץ, יחסית קרוב במונחי חלל. למרות שהוא לא מספיק גדול כדי להשמיד את כדור הארץ - הוא יכול לגרום לנזק כבד. הוא יעבור במרחק של עשירית מהמרחק שבין כדור הארץ לירח ב-2029, מרחק קרוב יותר מחלק מהלוויינים שלנו ומדענים סבורים שהוא יחלוף שוב, אם כי לא ברור באיזה מרחק מאיתנו זה יהיה בפעם הבאה.

עוד בוואלה!

סוכנות החלל האירופאית: אסטרואיד עצום עלול לפגוע בכדור הארץ השנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully