וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות החלל האירופאית: אסטרואיד עצום עלול לפגוע בכדור הארץ השנה

20.6.2019 / 0:09

מדענים של ESA טוענים שאסטרואיד בגודל 40 מ"ר צפוי לחלוף ליד בכדור הארץ בספטמבר. הסיכוי שהוא אכן יתנגש בכוכב הלכת שלנו: 1 ל-7,000

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

האם כדור הארץ בסכנה? מדענים טוענים שאסטרואיד ענק שאמור לחלוף ליד כדור הארץ בספטמבר הקרוב, עלול לפגוע בו. האסטרואיד שנקרא asteroid 2006 QV89 הוא סלע עצום בגודל 40 מ"ר ועל פי התחזית של סוכנות החלל האירופאית הוא צפוי לעבור ליד כדור הארץ ב-9 בספטמבר. על פי המומחים של סוכנות החלל, מתוך עשרה עצמים שמיימים שנמצאים ברשימה של כאלה שעשויים להתנגש בכדור הארץ, האסטרואיד הזה נמצא במקום הרביעי מבחינת הסיכוי. אבל אל תיכנסו לפאניקה. הסיכוי שזה אכן יקרה הוא 1 ל-7,299.

בסוכנות החלל מעריכים שהאסטרואיד יתקרב עד כדי 6.7 מיליון קילומטרים מכדור הארץ. (לשם השוואה הירח רחוק מאיתנו 384,400 קילומטרים) - שזה אמנם נשמע רחוק, אבל במונחי חלל זה די קרוב. כפי שהשם שלו מרמז, האסטרואיד הזה התגלה ב-.29 באוגוסט, 2006. האסטרואיד הזה הוא אורח די תדיר באזור כוכב הלכת שלנו. מעבר לביקור הצפוי שלו בספטמבר, הוא מתוכנן לבקר אותנו גם ב-2032, 2045 ו-2062.

גם בנאס"א שעוקבת אחרי דברים כאלו, חברו להנחיות של סוכנות החלל בחודש שעבר והסבירו כיצד הממשלות צריכות להתמודד עם "מתקפה" אפשרית שכזו. אולם, אם אתם מעריצים של הסרט המפורסם "ארמגדון", אתם צריכים לשכוח מהרעיון של לפוצץ אסטרואיד גדול עם פצצות. מחקר שנעשה במרץ האחרון גילה שככל שהאסטרואיד גדול יותר, כך קשה יותר לפוצץ אותו.

גיף אסטרואיד. giphy, מערכת וואלה! NEWS
האם האסטרואיד בדרך לכדור הארץ?/מערכת וואלה! NEWS, giphy

עוד בנושא:

עוד בוואלה!

מומחים מזהירים: כשכוכב שביט ידהר לכיוון כדור הארץ - יהיה לנו מעט מאוד זמן להיפרד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully