וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"S-300 מקומי": איראן חשפה מערכת הגנה אווירית חדשה

רוחאני השתתף בטקס שבו הוצג הבוואר-373, שלפי טהראן דומה למערכת ההגנה הרוסית המתקדמת. הצגת המערכת מגיעה על רקע המתיחות עם ארה"ב, שהחריפה עם הפלת המל"ט האמריקני ע"י איראן ביוני האחרון

אתר רשמי

איראן חשפה היום (חמישי) מערכת הגנה אווירית מתוצרתה, שלדבריה היא הגרסה המקומית למערכת ה-S-300 הרוסית. ההכרזה על המערכת הניידת החדשה מגיעה בזמן של מתיחות גואה עם ארצות הברית, כשביוני הצליחה טהראן להפיל מל"ט אמריקני בשמי המפרץ באמצעות טיל קרקע-אוויר מתוצרתה. התקרית קירבה את שתי המדינות לעימות צבאי, עד שהנשיא דונלד טראמפ עצר ברגע האחרון.

חשיפת מערכת הבוואר-373 שודרה בטלוויזיה הממלכתית, ובטקס נכח הנשיא חסן רוחאני. איראן מציינת היום את יום תעשיית ההגנה הלאומית, שבו היא נוהגת לחשוף כלי נשק ומערכות מתוצרתה. הרפובליקה האסלאמית פיתחה תעשיית נשק מקומית גדולה לאור הסנקציות הבינלאומיות ואמברגו הנשק המוטלים עליה ומונעים ממנה לייבא כלי נשק רבים.

שר ההגנה אמיר חתמי אמר בריאיון לטלוויזיה הממלכתית באיראן כי "באמצעות מערכת ההגנה האווירית ארוכת הטווח הזו אנו יכולים לאתר יעדים או מטוסים במרחק של יותר מ-300 ק"מ ולהינעל עליהם במרחק של 250 ק"מ".

בוואר 373, מערכת הגנה אווירית חדשה שחשפה איראן, 22 באוגוסט 2019. אתר רשמי
בוואר 373, מערכת הגנה אווירית חדשה שחשפה איראן, היום/אתר רשמי

מומחים צבאיים במערב סבורים כי איראן נוטה להפריז ביכולותיה הצבאיות, אולם החשש מפני תכנית הטילים שלה היה בין הגורמים שהובילו את טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין בשנה שעברה. וושינגטון הטילה מחדש את הסנקציות על טהראן, שמצדה צמצמה את מחויבויותיה להסכם שנחתם ב-2015 ונועד לרסן את תכנית הגרעין שלה.

(עדכון ראשון: 08:49)

עוד בוואלה!

נעלב מדנמרק? טראמפ: דחיית ההצעה לדון על גרינלנד הייתה נבזית

לכתבה המלאה
בוואר 373, מערכת הגנה אווירית חדשה שחשפה איראן, 22 באוגוסט 2019. אתר רשמי
המערכת הניידת החדשה מגיעה בזמן של מתיחות גואה עם ארצות הברית. הבוואר 373 כפי שהוצגה היום באיראן/אתר רשמי
בוואר 373, מערכת הגנה אווירית חדשה שחשפה איראן, 22 באוגוסט 2019. אתר רשמי
מערכת הבוואר 373, שהוצגה במסגרת ציון יום תעשיית ההגנה הלאומית באיראן, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully