וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על ההתעללות בלוד: ספק אם החשודים הם הורי הילדה בת השבע

22.8.2019 / 11:01

במהלך הדיון בהארכת מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בבתם בבית משפט השלום בראשון לציון פרצה האם בבכי ואולם במשטרה מטילים ספק כי השניים הם הוריה הביולוגים של בת השבע. "הילדה סבלה מהתעללות שנמשכה תקופה ארוכה", אמר נציג המשטרה לשופט. מעצרם הוארך בחמישה ימים

הארכת מעצר- הורים מתעללים מלוד. ביהמש השלום רשלצ.22.08.19/עריכה: ניר חן

פרשת ההתעללות בילדה בלוד | כל העדכונים

  • הורי הילדה החשודים שהתעללו בה וקשרו אותה הובאו לדיון בהארכת מעצר
  • לטענת המשטרה, ישנו ספק אם הנאשמים הם הוריה הביולוגיים
  • השופט: לא מאמין שהחשוד היה מופתע כשהגיע וראה את הילדה קשורה
  • מעצרם של השניים הוארך בחמישה ימים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בבתם בת השבע בלוד. זאת בהמשך לבקשת המשטרה. השניים, בני 36 ו-51, נעצרו בשבוע שעבר בחשד להתעללות בילדה. מדובר במשפחה שאינה מוכרת ואינה מטופלת ברווחה על רקע ילדים בסיכון.

לחשודים מיוחסות מספר עבירות חמורות: התעללות פיזית ונפשית בקטין, אחראי לגורם חבלה חמורה בחסר ישע, ריבוי נישואים, איומים, שיבוש הליכי משפט, הזנחת קטין, כליאת שווא וכניסה לישראל שלא כחוק. האם היא פלסטינית שנכנסה הבוקר לשטח ישראל באישור מטול כרם. "הגעתי למסקנה שקיים חשד סביר לעבירות המיוחסות לחשודים בעניין הזנחת הילדה ופגיעה בה. הראיות קשורות לשני החשודים", אמר השופט דוד שוהם בנימוק להחלטתו.

בתום הדיון אמר עורך דינה של האם, מוחמד ענבוסי כי "החקירה לא מתקדמת גם בית המשפט הביע תמיהה שהמשטרה לא הטיחה בפניהם את החשדות. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה אבל רב הנסתר על הגלוי אני מציע לחכות ליום שני".

בית המשפחה בלוד שבה לפי החשד ארעה התעללות בילדה בת חמש, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בית המפשחה בלוד/ראובן קסטרו

בדיון הציגה המשטרה צילומים ממצלמות גוף של השוטרים שבהם נראית הילדה בעת שנמצאה בביתה בתנאי הזנחה קשים. אמה של הילדה פרצה בבכי במהלך הדיון, כשנציג ההמשטרה הציג לשופט את הסרטון. "אני מציג בפני בית המשפט את חקירות הילדים שכבר נעשו ואומר שהחשד כנגד המעורבים התחזק באופן משמעותי במעורבותם בעבירות המיוחסות להם", אמר הנציג בדיון. לטענת המשטרה, ישנו ספק אם הנאשמים הם ההורים הביולוגיים של הילדה. השופט אמר לנוכחים כי הוא "לא מאמין שהחשוד היה מופתע כשהגיע וראה את הילדה קשורה".

בנוסף, עדיין לא נמסרה חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית, אך בשיחה טלפונית נמסר כי הילדה סבלה מהתעללות שנמשכה תקופה. גם עורכי הדין של החשודים לא יודעים אם הילדה היא בתם הביולוגית.

האימא פרצה בבכי לאוזני כל הנוכחים באולם כשהפרקליט שחזר כי הילדה קראה לאמה. החשודה ביקשה מאמה לצאת מהאולם לאחר שטענה כי היא "לא מסוגלת שהיא תראה אותה במצב זה". נציג המשטרה טען כי "מדובר בתיק חמור ובעבירות חמורות ביותר. כבר בשלב זה ישנן ראיות של ממש שקשורות את החשודים לביצוע העבירות. החקירה טרם הסתיימה ויש צורך להעמיקה על מנת לבדוק בזהירות רבה את החשדות שעומדות כנגד החשודים. אני מבקש מבית המשפט להיעתר לבקשה במלואה כי היא מהותית ביותר".

עוד בוואלה!

לילה מתוח: בעקבות שיגורים לעבר ישראל, צה"ל תקף כמה פעמים ברצועה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרומות צעצועים ובגדים שנאספו עבור הילדה שעברה התעללות בלוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליט האב טען מנגד כי "אתמול החוקר התקשר לצורך מתן ייעוץ לחשוד טרם חקירה, אך מסתבר שהוא כלל לא נחקר. מצד אחד לא חוקרים, מצד שני משתמשים באי חקירת החשודים כדי לא לענות על שאלותינו. זה לא מתקבל על הדעת. אנחנו מבקשים מבית המשפט לשחרר את החשוד, נעדר כל עבר פלילי, נגר שעובד באותו מקום 35 שנה".

עורך דינה של האם טען כי "בתיק כזה להגיע לבית המשפט עם חקירה ראשונית אחת של המשיבה זה לא רציני. המשטרה טוענת שהיא גבתה עדויות מאנשים נוספים והתקבלו חוות דעת, אבל שום דבר מזה לא הוטח בחשודים. זה הדבר המינימלי המתבקש מהמשטרה לעשות. זה פסול ופוגע למעלה מהנדרש בזכויותיהם של החשודים".

השופט: "כאלה דברים עוד לא ראיתי"

ביום שלישי האחרון התקבל במשטרה דיווח על קולות בכי מדירת מגורים בלוד. שוטרים הוזעקו למקום וחילצו את הילדה, שנמצאה קשורה במקלחת בתנאים קשים. לאחר מכן היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא שבצריפין כשהיא במצב בינוני.

בדיון שנערך ביום ראשון השופט אייל כהן קבע כי קיים חשד ממשי להתעללות והזנחה והאריך את המעצר. לדברי נציג המשטרה בדיון, הילדה נחקרה בנוגע למעשים המיוחסים להוריה. כמו כן, הוא ציין כי המשטרה טרם קיבלה את הדוח של המכון לרפואה משפטית על מצב הילדה. השופט אמר בדיון כי "החשד הוא לא לאירוע שקרה ברגע מסוים. זה משהו מאוד מתמשך. הרבה פחות חשוב לי אם באותו יום הוא היה בבית או לא. גם אם הייתי מוחק את הקשירה, זה כמעט לא רלוונטי. ראיתי הרבה תיקים בחיי, כאלה דברים עוד לא ראיתי".

לטענת גורמים המקורבים להורים, הילדה גרה עד לאחרונה בבית לחם אצל סבה וסבתה, ועברה לאחרונה ללוד. עורך דינה של האם, מוחמד ענבוסי, טען בדיון כי "הילדה יכולה לדבר, ואם עלתה הודאה מפיה, עצם העובדה שהמשטרה לא מספרת מה היא העידה, מעידה שאין הפללה של האימא. אפשר שהיאמא תהיה בחלופת מעצר עד שיתברר אם היא קשורה או לא. זה שאנחנו רואים את התמונות של הילדה זה לא מצדיק שנעצור את האימא". בתום הארכת המעצר הוסיף כי ישקלו לערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה. לדבריו, "האימא עומדת על גרסת ומשתפת פעולה עם חוקריה".

(עדכון ראשון: 10:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully