וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה טוענת: הטיפול באמבולנס הביא למותו של הבן שנדקר

21.8.2019 / 8:23

משפחתו של נער שנדקר בקטטה בנצרת הגישה תביעה נגד בית החולים האיטלקי בעיר וחברת אמבולנסים פרטית בטענה שהטיפול הביא למותו. בנתיחה שלאחר המוות נמצא כי להחדרת צינור ההנשמה לגרונו הייתה "השפעה שלילית". בחוות הדעת נכתב: "ניהול לא תקין גרם בסבירות גבוהה לדום לב"

ניידת משטרה. אדריאן הרבשטיין
ניידת משטרה בנצרת, אילוסטרציה/אדריאן הרבשטיין

משפחתו של נער שנדקר, הגישה השבוע תביעה נגד בית החולים "המשפחה הקדושה" בנצרת וחברת האמבולנסים הפרטית בה טופל, בטענה שרשלנות רפואית הביאה למותו. הנער נדקר בסכין ונפצע במהלך קטטה בנצרת אך לטענת התביעה, שנתמכת על ידי חוות דעת של רופא מומחה, הייתה זו הרשלנות בטיפול בנער שגרמה להידרדרות במצבו ולמותו.

לטענת המשפחה, מצבו של הנער הורע משמעותית עם קבלת הטיפול הרפואי מצוות בית החולים והאמבולנס. ולראייה, מצביעה המשפחה על כתב האישום שהוגש נגד הדוקר, שהסתכם בעבירות של חבלה חמורה ותקיפה בלבד ולא בעבירות של רצח או הריגה.

המקרה אירע בחודש יוני 2014, במהלך קטטה בין שתי משפחות מנצרת שהיה ביניהן סכסוך מתמשך. במהלך הקטטה דקר הנאשם את הנער דקירה אחת בפלג גופו העליון. הנדקר הובהל לבית החולים "המשפחה הקדושה", המוכר גם כבית החולים האיטלקי בנצרת.

בית החולים המשפחה הקדושה בנצרת, אפריל 2017. אתר רשמי
"שילוב של תקלות בלתי סבירות". בית החולים "המשפחה הקדושה" בנצרת/אתר רשמי

לאחר טיפול ראשוני, הוחלט להעביר אותו להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. הנדקר הועבר באמבולנס כשהוא מונשם בעזרת טובוס, צינור המוחדר אל קנה הנשימה ומאפשר כניסת אוויר לריאות. במהלך הנסיעה מצבו הורע והוא הגיע לבית החולים בחיפה תוך כדי ביצוע החייאה. הוא נותח, אולם כעבור יום מת.

התביעה הציגה דוח רפואי שמצא כי עם קבלתו של הפצוע והעברתו לחדר ההלם, הבחין הצוות הרפואי בכך ש"הטובוס אינו במקום" ובנתיחה שלאחר המוות נכתב: "לא ניתן לשלול כי למיקום הצינור לצנרור קנה הנשימה, הייתה השפעה שלילית על מצבו הבריאותי".

"סבירות גבוהה לדום לב"

את משפחת הנער מייצגים עורכי הדין דניאל שבח ושלומית ניסים ממשרד שושי את שבח. לתביעה צורפה חוות דעת של פרופסור פנחס הלפרין, מנהל המרכז לרפואה דחופה בבית החולים איכילוב.

הלפרין הדגיש שני ליקויים עיקריים בתפקוד בית החולים וצוות האמבולנס - הימנעות מטיפול בדם וקיבוע לא תקין של צינור הקנה. בחוות דעתו כתב: "ניהול לא תקין של הטיפול בצינור הקנה באמבולנס גרם ליציאתו מהקנה ובסבירות גבוהה לדום לב". מנהל המרכז באיכילוב הגדיר את הטיפול בנער כ"שילוב של תקלות בלתי סבירות".

בנוסף לכך, טענה התביעה כי באמבולנס היו רופא ונהג בלבד, בעוד שהתקנות מחייבות כי חולה במצב מורכב כמו זה שבו היה הנער, ילווה על ידי שני אנשי צוות רפואי, מלבד הנהג. "אדם נוסף היה מקל על העומס הטיפולי ומגדיל את הסיכוי לאבחנה כי הטובוס לא במקום", טענה התביעה.

מבית החולים נמסר כי כתב התביעה התקבל רק אתמול (שלישי) במזכירות בית החולים והוא טרם נבדק על ידי הגורמים המוסמכים לכך. לפיכך בשלב זה, איננו יכולים להתייחס לתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully