וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט על החשד להתעללות בבת השבע בלוד: "כאלה מקרים עוד לא ראיתי"

18.8.2019 / 10:58

בית משפט השלום בראשל"צ החליט להאריך את מעצרם של בני הזוג, בני 36 ו-41 בחמישה ימים. השופט אמר על ההתעללות כי "ראיתי הרבה תיקים, זה משהו מאוד מתמשך". על סמך תיעוד רפואי של הילדה, במשטרה חוקרים חשד שהיא הוזנחה ולא ניתנו לה צרכים בסיסיים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (ראשון) בחמישה ימים את מעצרם של ההורים החשודים בהתעללות בבתם בת השבע בלוד. השניים, בני 36 ו-41, נעצרו בשבוע שעבר בחשד להתעללות בילדה ומדובר במשפחה שאינה מוכרת ואינה מטופלת ברווחה על רקע ילדים בסיכון. השופט אייל כהן קבע כי קיים חשד ממשי להתעללות והזנחה והאריך את המעצר עד ליום חמישי. זאת בעוד המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-15 ימים נוספים.

לדברי נציג המשטרה בדיון, הילדה נחקרה בנוגע למעשים המיוחסים להוריה. כמו כן, הוא ציין כי המשטרה טרם קיבלה את הדוח של המכון לרפואה משפטית על מצב הילדה. השופט אמר בדיון כי "החשד הוא לא לאירוע שקרה ברגע מסוים. זה משהו מאוד מתמשך. הרבה פחות חשוב לי אם באותו יום הוא היה בבית או לא. גם אם הייתי מוחק את הקשירה, זה כמעט לא רלוונטי. ראיתי הרבה תיקים בחיי, כאלה דברים עוד לא ראיתי".

לטענת גורמים המקורבים להורים, הילדה גרה עד לאחרונה בבית לחם אצל סבה וסבתה, ועברה לאחרונה ללוד. עורך דינה של האם, מוחמד ענבוסי, טען בדיון כי "הילדה יכולה לדבר, ואם עלתה הודאה מפיה, עצם העובדה שהמשטרה לא מספרת מה היא העידה, מעידה שאין הפללה של האימא. אפשר שהיאמא תהיה בחלופת מעצר עד שיתברר אם היא קשורה או לא. זה שאנחנו רואים את התמונות של הילדה זה לא מצדיק שנעצור את האימא". בתום הארכת המעצר הוסיף כי ישקלו לערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה. לדבריו, "האימא עומדת על גרסת ומשתפת פעולה עם חוקריה".

בית המשפחה בלוד שבה לפי החשד ארעה התעללות בילדה בת חמש, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
הבית בלוד בו נמצאה הילדה עם סימני אלימות קשים/ראובן קסטרו

עו"ד של האבא, שוקרי אבו טאביר אמר כי "אני מקווה שבדיון הבא היחידה החוקרת תשלים את כל פעולות החקירה. אין ראיות לכך שאביה של הילדה תקף אותה, אבל אנחנו צריכים לעיין בחומרי החקירה. האבא מכחיש את מעורבותו לחלוטין".

גורם המעורב בחקירה, טען כי מדובר באלימות מתמשכת. לדבריו, בת השבע נמצאה במצב פיזי קשה, וסימני האלימות על גופה הם תוצאה של חבלות ישנות. לדברי המשטרה, נחקר כיוון של הזנחה והתעללות מצד ההורים, שכוללת אי מתן צרכים בסיסיים לילד וכן פגיעה פיזית. החשדות מסתמכים על תיעוד רפואי ועל צילומים. לדברי השופט, "התיעוד הרפואי הקיים מתיישב עם התעללות ועם הזנחה".

ביום שלישי האחרון התקבל במשטרה דיווח על קולות בכי מדירת מגורים בלוד. שוטרים הוזעקו למקום וחילצו את הילדה, שנמצאה קשורה במקלחת בתנאים קשים. לאחר מכן היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא שבצריפין כשהיא במצב בינוני.

בעקבות זאת, בית המשפט החליט להוציא את שלושת אחיה של הילדה מבית קרובי משפחתם, ולהעביר אותם למוסדות משרד הרווחה. בד בבד, הילדה נבדקה על ידי רופא מהמכון לרפואה משפטית וזאת לאחר ששופט בית משפט השלום בראשון לציון, זכריה ימני, הורה על המהלך.

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully