וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: שוטר נפצע באורח בינוני

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

15.8.2019 / 20:40

לפי המשטרה, שני חשודים דקרו שוטר בן 40, שהיה בפעילות מבצעית סמוך להר הבית, ופצעו אותו באורח בינוני. בתיעוד נראים נערים רצים לעבר איש הביטחון ודוקרים אותו בסכין. תוך שניות הגיבו בירי כוחות שהיו במקום, וגרמו למותו של אחד המחבלים ופציעתו באורח אנוש של חברו

קרדיט: דוברות משטרת ישראל, מדווחים מהשטח. עריכה: ליר שפיגלר

שוטר בן 40 נדקר היום (חמישי) ונפצע באורח בינוני בשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, בפיגוע דקירה סמוך להר הבית. לפי המשטרה, שני חשודים קטינים דקרו את השוטר בעת שהיה בפעילות מבצעית. שוטרים נוספים הגיבו בירי לעבר המחבלים, שהוביל למותו של אחד מהם ולפציעה באורח אנוש של שותפו. כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בבירה, עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

בתיעוד הפיגוע נראים שני נערים יוצאים מהר הבית ומתחילים לתקוף את השוטרים שעמדו סמוך לשער השלשלת. מיד לאחר מכן הגיבו בירי שוטרים שהיו במקום. לפי דיווחים פלסטיניים, הדוקרים הם בני 14 ו-16 מאל-עזריה שבאזור ירושלים.

חובש רפואת חירום במד"א משה קורדובה סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 בהכרה מלאה. הוא סבל מפצעי דקירה, והענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירות דימומים וחבישות. המחבל הדוקר נוטרל על ידי כוחות הביטחון". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הכניסה לאל-אקצא נחסמה, ואנשי הסהר האדום טענו כי המשטרה מנעה מצוותיהם להגיע לאזור.

צילום מסך מתוך פיגוע הדקירה בירושלים. צילום מסך
תיעוד פיגוע הדקירה, היום/צילום מסך

מפקד מרחב דוד בירושלים, ניצב-משנה חיים שמאלי, שיבח את תגובתם המהירה של כוחות הביטחון במקום ואישר שאיש ווקף שהיה בפנים נפגע ברגלו מהירי "ראינו הערב את התגובה המהירה והנחושה של שוטרי משטרת ישראל שנמצאים כל השנה בעיר העתיקה", אמר שמאלי. "סמוך לשעה שש צעירים שיורדים באוטובוס נכנסים דרך שער שכם לעיר העתיקה ולהר הבית ויוצאים משם כשהם רצים לעבר שוטרים חמושים עם סכינים שעם התגובה המהירה והנחושה הצליחו למנוע אותם".

"ברגעים אלו צריך לראות שאנחנו ערוכים בימים הרגישים האלו והערנות שלהם פה חשובה שבעתיים", הוסיף מפקד המרחב. "אנחנו מתחקרים את האירוע ונערכים בהתאם. מחר יתפרסו שוטרים בהיערכות מוגברת כדי לאפשר חופש פולחן בהר הבית. השערים של הר הבית נכון לרגע זה פתוחים התנועה חזרה פחות או יותר לשגרה".

עוד בוואלה!

טראמפ: "זו תהיה חולשה אם ישראל תאשר את כניסת חברות הקונגרס"

לכתבה המלאה
פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 15.08.2019. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת הדקירה בעיר העתיקה, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

לאחר הדקירה, הפלסטינים דיווחו כי כוחות נכנסו למסגד אל-אקצא והחלו לפנות מתפללים מהמקום. מאוחר יותר נפתחו השערים והותרה כניסה לעובדי הווקף ומתפללים מעל גיל 50. הווקף האסלאמי גינה את פינוי המתפללים: "מדובר בפרובוקציה חדשה שמתווספת לצעדים הקודמים הבאים במסגרת הניסיונות לעגן את החלוקה במסגד לקראת השתלטות עליו. הקהילה הבינלאומית נקראת לעצור את המתקפה המביאה מתח דתי באזור כולו שיביא למלחמת דת".

מאז יום ראשון נשמר השקט בהר הבית, שהיה סגור ליהודים בימים שני עד רביעי בשל חג הקורבן המוסלמי, שחל במקביל לצום תשעה באב. בתחילת השבוע פרצו מהומות במקום שבמהלכן נפצעו ארבעה שוטרים, מתפלל יהודי וכמה מתפללים במוסלמים. תחילה החליטה המשטרה שלא להתיר כניסת יהודים לאזור. לאחר שפרצו עימותים במקום החליטה המשטרה לאסור את הכניסה להר הבית גם למוסלמים, אך בהמשך הודיעה כי מפקד המחוז דורון ידיד "החליט לאפשר את הביקורים בהר הבית". במהלך העימותים נעצרו שבעה בני אדם בחשד להפרות סדר.

(עדכון ראשון 18:17)

הנערים שדקרו שוטר בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, נסים אבו רומי וחמודה ח'דר א-שייח'. אתר רשמי
המחבלים נסים אבו רומי וחמודה חדר א-שייח/אתר רשמי
צילום מסך מתוך פיגוע הדקירה בירושלים. צילום מסך
תיעוד הדקירה, היום/צילום מסך
צילום מסך מתוך פיגוע הדקירה בירושלים. צילום מסך
תיעוד הדקירה, היום/צילום מסך
מפת שער השלשלת, ירושלים, 15.08.2019. Google maps, אתר רשמי
מפת שער השלשלת, ירושלים, 15.08.2019/אתר רשמי, Google maps
פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 15.08.2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הסכין בזירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה
פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ירושלים, 15.08.2019. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת הדקירה בעיר העתיקה, היום/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully