וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאבדות אפשטיין: מפקד בית הכלא הודח, סוהרים הוצאו לחופשה

משרד המשפטים הודיע על שורת צעדים בבית הסוהר במנהטן שבו שם קץ לחייו המיליארדר היהודי, אחרי שורת כשלים במקום. טראמפ: "אני רוצה חקירה מלאה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שני סוהרים שהיו אמורים להשגיח על המיליארדר ג'פרי אפשטיין הוצאו לחופש ומפקד בית הכלא במנהטן שבו התאבד איש העסקים הוצב בתפקיד אחר באופן זמני - כך הודיע אתמול משרד המשפטים של ארצות הברית עם המשך חקירת ההתאבדות שעוררה שאלות רבות. זאת אחרי שהנשיא דונלד טראמפ אמר שהוא רוצה חקירה מלאה בנושא. סיבת המוות הרשמית של אפשטיין טרם נקבעה, על אף שנתיחת גופתו הושלמה ביום ראשון.

"אני רוצה חקירה מלאה", אמר טראמפ לכתבים בניו ג'רזי. "וזה מה שאני דורש. זה מה שהתובע הכללי שלנו, התובע הכללי הנהדר שלנו, עושה. הוא עושה חקירה מלאה". הנשיא אמר את הדברים יממה אחרי שהתובע הכללי וויליאם בר הורה למפקח הכללי של משרד המשפטים לחקור את הנסיבות סביב התאבדותו של אפשטיין במתקן הכליאה הפדרלי מטרופוליטן במנהטן ביום שבת האחרון, בזמן שהמתין לתחילת משפטו בגין סחר בקטינות ועבירות מין אחרות.

טראמפ גם הגן על שיתוף ציוץ בטוויטר של קומיקאי שמרני על תיאורית קונספירציה שגורסת שהנשיא לשעבר ביל קלינטון מעורב בנושא. "הוא פרשן שמרני מוערך מאוד", אמר טראמפ על הפרשן, טרנס קיי וויליאם. "הוא אוהד גדול של טראמפ. וזה היה ציוץ מחדש. זה לא היה ממני, אז אני חושב שהייתי בסדר".

ג'פרי אפשטיין מצטלם לרשימת עברייני המין של ניו יורק, 28 במרץ 2017. רויטרס
הסוהרים כשלו בעבודתם. אפשטיין/רויטרס

אפשטיין היה בעבר מקושר הן לטראמפ והן לקלינטון. הוא נעצר ב-6 ביולי והכחיש את עבירות המין שיוחסו לו, בין היתר בסחר בעשרות קטינות, חלקן בנות 14. איש העסקים בן ה-66 היה תחת רשימת מעקב מחשש שיתאבד, אולם הוא הוסר ממנה מסיבה לא ברורה. שני סוהרים במתקן הכליאה שבו הוחזק אמורים לבדוק את האסירים בכל 30 דקות, אולם התקנה הזו לא נאכפה.

לפי גורם אחר המעורה בחקירה, סוהרים ביחידה חשודים שזייפו את שעות המשמרת שלהם כדי להראות שהם ערכו את אותן בדיקות לסוהרים. זה התגלה בעקבות בחינת מצלמות האבטחה.

עוד בוואלה!

ירדו מסירות מרוץ: סוכני ה-FBI פשטו על "אי הפדופיליה" של אפשטיין

לכתבה המלאה
אנשי רפואה חולפים על פני בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
נמצא תלוי בתאו. צוותי רפואה בבית הכלא שבו התאבד אפשטיין, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully