וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רץ עם סכין ברחוב: אדם דקר עוברי אורח בסידני וצעק "אללה אכבר"

צעיר בן 21 נעצר על ידי תושבים, אחרי שהספיק לרצוח אישה בדירה בעיר הגדולה ביותר באוסטרליה ולפצוע אישה נוספת. למרות העדויות ומידע שנמצא במכשיר של החשוד, שלו עבר עם בעיות נפשיות, המשטרה אמרה שבשלב זה היא לא מגדירה זאת אירוע טרור

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משטרת אוסטרליה עצרה היום (שלישי) אדם שרצח אישה ופצע אישה נוספת בעיר סידני, אחרי שניסה לדקור עוברי אורח נוספים. החשוד בן ה-21, שזהותו טרם ידועה, נשא סכין והתקן נייד שהכיל מידע על המתקפות שאירעו לאחרונה בניו זילנד ובארצות הברית. עם זאת, המשטרה אמרה כי היא לא מתייחסת לתקרית כאל אירוע טרור בשלב זה, אף שעדי ראיה סיפרו כי הוא צעק "אללה אכבר".

האישה שנרצחה, צעירה בת 21, נמצאה בדירה בעיר, והאישה השנייה, בת 41, פונתה לבית החולים עם דקירה בגבה. משטרת ניו סאות' ווילס אמרה שמצבה יציב. לא ברור כיצד האישה נהרגה, ולא ידוע על קשר בין שתי הקורבנות. מפקד המשטרה, מיק פולר, אמר שלחשוד יש עבר של בעיות נפשיות.

בסרטון שפורסם בטוויטר נראה אדם רץ ברחבי העיר וקפץ על גג של מכונית, ונופף בסכין. הוא נפל כשהמכונית החלה לנסוע והוא נבלם על ידי אדם שאחז בכיסא. בסרטון אחר נראה החשוד מרותק לקרקע על ידי כמה אנשים שהחזיקו בשני כיסאות ובארז של קרטוני חלב.

אדם שתקף עוברי אורח בעיר סידני, אוסטרליה, 13 באוגוסט 2019. צילום מסך
נבלם על ידי עוברי אורח. החשוד עם סכין, היום/צילום מסך

עדי ראיה אמרו כי החשוד צעק "אללה אכבר" בזמן התקיפה שהתרחשה בסמוך לצומת סואן. אחד מעדי הראיה אמר לכתבים כי הדוקר צעק דברים בעלי תוכן דתי, לפני שצעק למשטרה שהוא רוצה שירו בו. המשטרה אמרה כי החשוד פעל לבדו.

התקרית הביאה את מרכז העסקים בעיר הגדולה ביותר באוסטרליה לעצור מלכת. "ראינו את האדם עם הסכין כשהוא מדמם", סיפרה עדת ראיה שהיה בסמוך למקום, שסירבה להזדהות. "השוטרים כאן והם חסמו את הכביש, כך שלא נוכל לצאת. הם אמרו שזו זירת פשע, אתם לא יכולים לצאת".

(עדכון ראשון: 10:10)

עוד בוואלה!

תיעד את המתקפה: היורה במסגד בנורבגיה העריץ את המחבל מניו זילנד

לכתבה המלאה
פצועה שנדקרה בעיר סידני, אוסטרליה, מפונה לבית חולים, 13 באוגוסט 2019. רויטרס
אישה מפונה מהזירה באוסטרליה, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully