וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים שעות בנתב"ג: "יכול להיות שנחזור הביתה, זו עוגמת נפש"

אלפי נוסעים מתוסכלים ממתינים בשדה התעופה מהבוקר בשל תקלה במערכת מיון המזוודות שהובילה לעיכוב בעשרות טיסות. כעבור שעות דיווחה רשות שדות התעופה שהתקלה טופלה ואולם העיכובים צפויים להימשך עוד כמה שעות. "יש בלגן, לא יודעים מה יקרה עם המטען", אמר נוסע לז'נבה

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

העיכובים בטיסות בנתב"ג - כל העדכונים

  • עשרות טיסות עוכבו בשדה התעופה בשל תקלה במערכת מיון הכבודה
  • מרבית הטיסות הן לאירופה וצפויות להתעכב כשעה כמה המריאו ללא מזוודות
  • מרשות שדות התעופה נמסר כי טרמינל 1 עובד כרגיל
  • נוסעים מתוסכלים: "אין התחשבות באנשים"
  • רשות שדות התעופה: התקלה נפתרה, נדביק את קצב הטיסות

אלפי נוסעים ממתינים החל משעות הבוקר (שני) בנמל התעופה בן גוריון בעקבות תקלה במערכת המיון של המזוודות שהובילה לעיכובים בעשרות טיסות. כעבור מספר שעות נמסר מרשות שדות התעופה כי התקלה נפתרה ו"בשעות הקרובות יודבק קצב האיחור של טיסות שנתאחרו בשל התקלה במסועי המיון". עוד נמסר כי הנהלת נתב"ג תמשיך ותוציא את הטיסות בהדבקת אחורי לוח הטיסות.

מוקדם יותר דווח בנתב"ג על שיפור במערכת ובעקבות כך בהמתנת הנוסעים, ואולם כ-12 טיסות עדיין מתעכבות. בינתיים, נוסעים מתוסכלים שלפי הערכות עומדים על 19,700 בני אדם, מתלוננים משעות הבוקר על האיחורים ועל התנהגות הנוכחים במקום.

אהרון בירנבוים מבית שמש שמתעתד לטוס לטורונטו שבקנדה עם אשתו וארבעת ילדיו אמר כי נראה שהתקלה רחוקה מסיום. "אני מתוסכל מזה שאנחנו מחכים ואין סיכוי שזה ילך מהר. אין התחשבות באנשים, דוחפים סתם עגלות בתוך אנשים. כבר הסתגלתי לאנשים ישראלים. חבל שהם לא יכולים להיות יותר דוגמה".

בירנבוים, שעלה מטורונטו לפני 15 שנה אמר כי אין זאת פעם ראשונה שהוא נתקל בתקלה שכזאת בשדה תעופה ואולם הוא מתוסכל מהתנהגות הנוסעים. "אני יכול להבין שהטכנולוגיה מפסיקה לעבוד, אבל מתסכל אותי שדוחפים עגלה על בן אדם".

עיכובים בנתב"ג, 12.08.2019. אבי כהן
"דוחפים סתם עגלות בתוך אנשים". נתב"ג, הבוקר/אבי כהן

עד כה עוכבו עשרות טיסות ועשרות נוספות עתידות להתעכב. מרבית הטיסות המעוכבות הן לאירופה בהן למינכן, פריז, בוקרשט, ציריך, מילאנו, אתונה איסטנבול. כמה מהטיסות אף המריאו ללא מזוודות הנוסעים. מרשות שדות התעופה נמסר כי טרמינל 1 עובד כרגיל וכי התקלה במערכת המיון הינה בטרמינל 3 בלבד. "כרגע משתמשים במערכות עוקפות והמזוודות מועמסות על מטוסים ועובדים על סיום התקלה", נמסר.

לינה יאסין מטמרה, אמורה לטוס היום לאיסטנבול עם בעלה ובתה. "הטיסה הייתה אמורה לצאת בשעה שבע בבוקר. הייתה תקלה במסוע של המזוודות ואיחרו אותנו. כמעט עלינו, אבל אמרו שאין לנו מקום. אם הייתי מספיקה להיכנס מוקדם יותר, הייתי עולה למטוס. אמרו לנו לשמור על סבלנות. כל הנוסעים היו מאוכזבים. יכול להיות שנחזור הביתה, אנחנו לא יודעים מתי תהיה טיסה. זו עוגמת נפש גדולה. תכננו טיול".

א', נוסע שממתין עם משפחתו לטיסת ארקיע שאמורה הייתה להמריא לז'נבה ב-09:55 בטרמינל היוצאים לחו"ל. "אמרו לנו שנצא ב-10:20 אבל זה כבר לא קרה. זה מה שמופיע על לוח הטיסות כשעת המראה אבל בפועל רק ב-10:30 התחילו להעלות אותנו", הוא אמר לוואלה! NEWS, "יש פה בלגן גדול. לא יודעים מה ייקרה עם המטען שלנו. לא יודעים מה יהיה עם המזוודות. לא אומרים. רואים שכולם משתדלים שנצא אבל לא כל כך מסבירים". לדבריו, "הגענו לשדה בסביבות 7:00 ואף אחד לא עדכן אותנו מתי הטיסה תהייה והאם יעלו את המזוודות יועמסו למטוס". ואולם כעבור שעה ועשרים דקות מסר א' כי טיסתו עשויה להמריא והמזוודות הועמסו גם כן על המטוס.

עוד באותו נושא בוואלה! NEWS

בשיא העונה: עיכובים בעשרות טיסות בנתב"ג בשל תקלה במערכת המיון

לכתבה המלאה
עיכובים בנתב"ג, 12.08.2019. אבי כהן
"אמרו לנו שהמזוודות יגיעו בהמשך". מזוודות בנתב"ג, הבוקר/אבי כהן

אתי חאזי שעתידה לטוס עם נכדתה תמר לטיול בת מצווה בבוקרשט סיפרה כי "היינו בהמתנה המון זמן, על הרגליים. המסוע לא עבד אבל העובדים עבדו מהר מאוד. אמרו לנו שהמזוודות יגיעו בהמשך, ואין לנו מה לעשות עם זה כל כך. לוקחות את זה בסבבה".

חווה דוראני, מדריכת טיולים מאורגנים, אמורה לטוס לרומניה עם קבוצה בהדרכתה עם חברת טארום. "יש קבוצה של 40 איש שעושה צ'ק אין וביקורת מזוודות. בצ'ק אין עיכבו אותנו, אבל בסוף השאירו את המזוודות פה בערמות. אנחנו לא יודעים מה יהיה איתן. מרשות שדות התעופה אומרים דבר אחד, ונציג חברת התעופה אומר משהו אחר. אנשי הביטחון מסכנים, לא יודעים מתי ייגמר".

עידן דותן, חוזר ללימודי שיווק בניו יורק, ממתין שעתיים לטיסה ועדיין לא שלח את המזוודות. "זה מבאס שזה נגרר ונגרר. נפלו המכונות, אבל אפשר לעשות את כל המאמצים כדי להעביר את זה יותר חלק. זו התחושה שאני יוצא איתה לקראת שנת לימודים בניו יורק".

לוח עיכובים בנתב"ג. צילום מסך
רשימת הטיסות המעוכבות בנתב"ג, הבוקר/צילום מסך

בעקבות העיכובים בנתב"ג, מחברת PassportCard נמסר כי כל נוסע שמזוודתו תתעכב בהגעתה ליעד יקבל ישירות 150 דולר לכרטיס הנטען. יואל אמיר מנכ"ל החברה אמר: "התחלת חופשה ללא מזוודה גורמת לאי נעימות גדולה למטיילים ולנופשים שמצפים בקוצר רוח למנוחה בקרב משפחה וחברים. כל נוסע שמזוודתו תתעכב יקבל מאיתנו 150 דולר באופן מידי ואף יוכל לטעון הכסף עצמאית באמצעות אפליקציית הפוקט".

(עדכון ראשון: 11:06)

עידן דותן, שטיסתו התעכבה בנתב"ג, 12.08.2019. בועז אפרת, אתר רשמי
"אפשר לעשות את כל המאמצים כדי להעביר את זה יותר חלק". עידן דותן בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, בועז אפרת
עיכובים בנתב"ג, 12.08.2019. מוטי אפרת, אתר רשמי
נתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, מוטי אפרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully