וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הושאר לבדו לפני ההתאבדות": מחדל הכליאה של אפשטיין

בניו יורק טיימס דווח כי המיליארדר היהודי, שתלה את עצמו בתאו בבית סוהר במנהטן, היה אמור להיבדק בכל חצי שעה על ידי הסוהרים. לשורת הכשלים נוספה גם העברת שותפו לתא, שבועיים בלבד אחרי הסרתו מרשימת המעקב

דיווח על התאבדות איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין, 10 באוגוסט 2019/צילום: רויטרס

ג'פרי אפשטיין, שהיה אמור להיבדק על ידי סוהרים בכל 30 דקות, הותר לבדו בלילה שקדם להתאבדותו בניגוד לנהלי בתי הכלא - כך דווח הערב (ראשון) בניו יורק טיימס, מפי גורם ברשויות אכיפת החוק המעורה בפרטי מעצרו של המיליארדר היהודי שנאשם בעבירות מין חמורות בקטינות. בנוסף לכך, שני גורמים אמרו כי בית הכלא הפדרלי במנהטן העביר את השותף של אפשטיין לתא ואפשר לו להישאר לבדו בתאו שבועיים בלבד אחרי שהוסר מרשימת המעקב - צעד נוסף שהפר את התקנות.

החשיפה על הכשלים במתקן המעצר מטרופוליטן מעמיקה את השאלות לגבי התאבדותו של אפשטיין, שתלה את עצמו בתאו, והן צפויות לעמוד במרכז החקירה של משרד המשפטים ושל ה-FBI. הגורמים ציינו כי הממצאים שלהם לגבי הכשלים הם ראשוניים ויכולים להשתנות.

דיווחים בארה"ב: איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין התאבד בתא המעצר. רויטרס
היה אמור להיות תחת שמירה הדוקה יותר. אפשטיין/רויטרס

שירות בתי הכלא הפדרליים כבר ספג ביקורת נוקבת על כך שלא השאיר את אפשטיין ברשימת המעקב, אחרי שהוא נמצא פצוע בתאו ב-23 ביולי, עם סימנים שהצביעו על כך שכבר הוא ניסה לשים קץ לחייו. אחד הגורמים אמר לניו יורק טיימס כי כשההחלטה להסירו מהרשימה התקבלה, בית הכלא עדכן את משרד המשפטים שהוא יזכה לשותף לתא וכי סוהר יבדוק את תאו בכל חצי שעה.

בכירים במערכת אכיפת החוק, חברי קונגרס והמתלוננות נגדו דורשים תשובות על השאלה מדוע הוא לא היה תחת מעקב צמוד. מותו של אפשטיין בן ה-66 גם שחרר מבול של תיאוריות קונספירציה לרשת, ואלו גרסו כי המיליארדר נרצח כדי שלא יפליל דמויות בכירות אחרות שהיו מקושרות אליו. בין הבולטים ביותר היו הנשיא דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הנסיך הבריטי אנדרו, המיליארדר לזלי וקסנר וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

עוד בוואלה!

המיליארדר היהודי שהפך לסוחר בקטינות: כל מה שצריך לדעת על פרשת אפשטיין

לכתבה המלאה
בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
שותפו לתא הועבר ממנו בניגוד לנהלים. בית הכלא במנהטן שבו הוחזק אפשטיין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully