וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמונים נוהרים לטקס החאג', וסעודיה רק מבקשת: בלי פוליטיקה

8.8.2019 / 13:28

החום הרצחני של הממלכה, שמגיע ל-40 מעלות, לא עוצר בעד מיליוני העולים לרגל שמגיעים לעיר הקדושה ביותר לאסלאם, מכה. על רקע המתיחויות האזוריות, בריאד מבקשים מכולם להשאיר את המחלוקות בבית. "לא מקום לפילוג המוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מאות אלפי עולי רגל לבושים לבן, רבים אוחזים מטריות כדי להתמודד עם הקיץ הלוהט של ערב הסעודית, הגיעו השבוע לעיר הקדושה מכה לקראת החאג'. במקביל, גורמים סעודיים ביקשו מהמאמינים להתמקד בטקסי התפילה, והזהירו מפני הכנסת פוליטיקה אליהם בצל המתיחות הגבוהה בין ערב הסעודית הסונית ליריבתה השיעית איראן.

"החאג' הוא אינו מקום לסכסוכים פוליטיים או להשמעת סיסמאות עדתיות שמפלגות את המוסלמים", אמר האימאם של המסגד הגדול של מכה, עבד א-רחים א-סעודי. בנוסף לכך, מושל מכה הנסיך חאלד אל-פייסל ביקש מוקדם יותר השבוע מהמאמינים "לעזוב את כל שאר הדברים בארצותיכם עד לחזרתכם".

ערב הסעודית שמה את מעמדה על הכף כשומרת על המקומות הקדושים של האסלאם ובארגון החאג', שבעבר ראה אסונות ומהומות. הרשויות אמרו כי יותר מ-1.8 מיליון עולי רגל הגיעו עד היום לממלכה, כשהם עושים את הנתיב שעשה הנביא מוחמד לפני 14 מאות.

מחוץ למסגד הגדול של מכה, שהוא המסגד הגדול ביותר בעולם, הטמפרטורות מגיעות ל-40 מעלות, כשמאוורירים תעשייתיים מתיזים מים על המאמינים.

"כל זה למען החאג'", אמרה פטימה סאייד, בת 43, ממצרים, על החום היוקד. "ביקשנו פעמיים לפני, אבל אללה לא אישר לנו, אבל, תודה לאל, זאת הייתה הפתעה גדולה מאוד שהוא ארגן זאת עבורי השנה".

מוסלמים מתפללים במכה, ערב הסעודית 6 באוגוסט 2019. רויטרס
חוזרים על המסלול של הנביא מוחמד. עולי רגל במכה/רויטרס

לפי האסלאם, כל מוסלמי בריא בעל אמצעים צריכים לעלות לרגל לפחות פעם אחת בימי חייו, בהתאם למערכת מכסות קבועה. הממלכה משתמשת באמצעים טכנולוגיים כדי לשלוט בזרם העולים לרגל. זה כולל צמידים לזיהוי אלקטרוני, המחוברים ל-GPS, שנכנסו לשימוש אחרי האסון ב-2015 שבו נרמסו למוות מאות בני אדם.

במקביל, נעשה שימוש ראשון ברכבת מהירה המחברת בין מכה למדינה, העיר השנייה הקדושה ביותר לאסלאם, אחרי שנחכה בספטמבר. טקסי העלייה לרגל הם אחד מעמודי התווך של התכנית להרחבת התיירות לממלכה, כחלק מהמאמץ לגוון את כלכלתה הנסמכת על נפט. החאג' והאומרא מניבים הכנסות של מיליארדי דולרים.

אמג'ד חאן, רוקח ממנצ'סטר, בריטניה, אמר שהחידושים הטכנולוגיים הפכו את העלייה לרגל לחוויה נעימה יותר. "אנחנו כאן בחברת כל אחינו מרחבי העולם, זו תחושה טובה מאוד", אמר חאן בן ה-36.

עוד בוואלה!

סעודיה ממשיכה להיפתח: נשים יוכלו לטייל לחו"ל גם ללא רשות מהבעל

לכתבה המלאה
מוסלמים מתפללים במכה, ערב הסעודית 6 באוגוסט 2019. רויטרס
"אנחנו כאן בחברת כל אחינו מרחבי העולם"/רויטרס
מוסלמים מתפללים במכה, ערב הסעודית 6 באוגוסט 2019. רויטרס
מוסלמים מתפללים במכה, ערב הסעודית 6 באוגוסט 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully