וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באוסטרליה: יחס המערב לסין - כמו זה לגרמניה הנאצית

יו"ר ועדת הביטחון בפרלמנט הזהיר כי ארצו אינה מוכנה לאיום הנשקף מבייג'ינג, שמצדה גינתה את דבריו. אוסטרליה הפכה לזירת עימות בין ארה"ב לסין בתקופה האחרונה

עריכה: עמית שמחה

חבר פרלמנט מטעם ממשלת אוסטרליה השווה היום (חמישי) את היחס של המערב לסין לכישלון "הקטסטרופלי" של המערב לעצור את גרמניה הנאצית. אנדרו הסטי, ראש ועדת הביטחון בפרלמנט, כתב במאמר דעה שאוסטרליה כושלת בזיהוי האיומים הנשקפים מצדה של סין ואמר כי היא מנסה להחליף את ארצות הברית בתור המעצמה האזורית באוקיינוס השקט, מה שלדבריו מאיים על הריבונות ועל הדמוקרטיה של המדינה.

הוא השווה את המוכנות הצבאית של אוסטרליה לזו של צרפת ערב מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה היא נכבשה בקלות על ידי הנאצים. "כמו צרפת, אוסטרליה לא מצליחה לראות שהשכנה האוטוריטרית שלנו הפכה לניידת", הוא כתב במאמר שפורסם ב"סידני מורנינג הרלד". "השלב הבא שלנו בהבטחת עתידה של אוסטרליה הוא לקבל ולאמץ את המציאות של המאבק הגיאופוליטי הניצב פנינו - את המקור שלה, את הרעיונות שלה ואת ההשלכות שלה על האזור".

חיילי צבא סין במהלך טקס במחוז שינג'יאנג 6 באוגוסט 2019. רויטרס
מצעד של צבא סין במחוז שינג'יאנג, שלישי/רויטרס

בייג'ינג גינתה את דבריו ואת "המנטליות של המלחמה הקרה" שלו, וגם חברי פרלמנט מהאופוזיציה אמרו כי הדברים "הקיצוניים" שלו עלולים להחריף את המתיחות עם סין. ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר כי הוא אינו תומך או מבקר את הסטי, שיכול להביע את עמדותיו בחופשיות. הוא ציין שהוא אינו שר.

לאחרונה, אוסטרליה מתקשה לאזן בין הברית הביטחונית המסורתית שלה עם ארצות הברית לבין ההסתמכות הכלכלית שלה על סין. מוקדם יותר השבוע הבהיר מוריסון כי אוסטרליה לא תארח בשטחה טילים אמריקניים, שאותם מתכננת ארצות הברית לפרוס באזור אחרי פרישתה מהסכם גרעין עם רוסיה מתוך רצון לכלול בכל הסכם עתידי גם את סין.

(עדכון ראשון 13:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully