וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: לא נאפשר לארה"ב לפרוס טילים בשטחנו

5.8.2019 / 14:23

אחרי שוושינגטון חשפה כי היא מעוניינת להציב טילים לטווח בינוני באזור כדי לבלום את סין, ראש הממשלה האוסטרלי הבהיר כי זה לא יקרה בשטח ארצו. במוסקבה מזהירים מנקיטת צעדים דומים

צילום: רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אמר היום (שני) כי ארצו לא תאפשר לארצות הברית לפרוס בשטחה טילים, אחרי שוושינגטון חשפה את כוונותיה להציב טילים לטווח בינוני באזור בעקבות קריסת הסכם גרעין עם רוסיה והתעצמותה של סין. האמנה שנחתמה ב-1987 ואסרה על פיתוח טילים לטווח בינוני פגה באופן סופי ביום שישי, אחרי שארצות הברית האשימה את רוסיה בהפרתה לעתים תכופות ובתום אולטימטום של חצי שנה. מוסקבה מכחישה זאת.

נציגים של שתי הממשלות נועדו בסוף השבוע בסידני, ומסרו הצהרה משותפת שבה הבטיחו לחזק את מאמציהם נגד הפעילויות של סין באסיה ובאוקיינוס השקט, לאור הדאגה המשותפת שלהן מהתפשטות ההשפעה של בייג'ינג. מוריסון הדגיש כי לא הייתה בקשה כזאת מצד ארצות הברית, והיא תידחה אם תישאל על כך בעתיד. "לא נשאלנו על כך, זה לא נשקל, וזה לא הוצג בפנינו, אני חושב שהבהרתי את זה", אמר מוריסון לכתבים בעיר בריסביין, בירת מדינת קווינסלנד.

שיגור טיל בליסטי בין-יבשתי מדגם סרמט, המכונה שטן, מצפון-מערב רוסיה, 30 במרץ 2018. AP
ניסוי בטיל בין-יבשתי בצפון-מערב רוסיה, מרץ אשתקד/AP

המתיחות בין וושינגטון לבייג'ינג, סביב סוגיות מסחר וזכויות השיט בים סין הדרומי ובמפרץ טייוואן, הציבו את אוסטרליה בעמדה לא נוחה. ארצות הברית היא בעלת הברית הגדולה ביותר שלה, ואילו סין היא שוק היצוא הגדול ביותר שלה. בשבוע שעבר תיארה בייג'ינג את מאמציה של קנברה לשפר את היחסים בין המדינות כ"לא משביעי רצון".

אוסטרליה חוששת שסין משתמשת בכספיה כדי להשיג השפעה גדולה יותר על איים קטנים באוקיינוס השקט, שחולשים על שטחים עשירים במשאבים. אוסטרליה, שלה יש השפעה רבה בדרום האוקיינוס השקט, הבטיחה מענקים והלוואות נוחות בסך 2.03 מיליארד דולר אוסטרלי כדי לבלום את מדיניות ההלוואות הסינית.

במקביל, רוסיה הזהירה היום כי היא תנקוט צעדים אם משלה אם ארצות הברית אכן תציב טילים חדשים באסיה. היא אמרה כי היא צופה שזה יקרה ביפן. סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב, הדגיש כי מוסקבה לא מתכננת להישאב למרוץ חימוש עם וושינגטון, אבל היא תגיב בצורה הגנתית לכל האיומים. הוא אמר כי רוסיה צופה שטוקיו תציב בקרוב בשטחה מערכות השיגור MK-41, שלפיו יכולות לשגר טילי שיוט לטווח בינוני. "כשהמערכות החדשות האלו יופיעו ביפן, ללא ספק ניקח זאת בחשבון בתכנון התגובה שלנו", הבהיר ריבקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully