וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכאב בלב עצום": אלמונים השחיתו אנדרטה לזכר חלל "צוק איתן"

3.8.2019 / 17:07

לוחם סיירת גולני עוז מנדלוביץ' נפל בקרב ברצועת עזה בשנת 2014, ולפני שנה וחצי הקימה משפחתו אתר הנצחה בשיתוף תלמידי בית ספר בסמוך לביתו שבצפון. בסוף בשבוע גילו כי השלט לזכרו נופץ. "למי הפריע המקום המקסים הזה שרק תרם לנוף ולרוגע?", שאלה אמו

.

אלמונים השחיתו הלילה (שבת) במשגב אתר הנצחה ללוחם צה"ל שנפל במבצע "צוק איתן" וניפצו את השלט לזכרו. ממשפחתו נמסר כי היא הלומה וכואבת את המעשה אך פועלת כבר כעת להשבת השילוט אל האנדרטה. כוחות משטרה הוזעקו למקום, חוקרים ואנשי זיהוי פלילי אספו ממצאים ופתחו בחקירה, הרקע לאירוע טרם ידוע.

מדובר באנדרטה לזכרו של סמ"ר עוז (עוזי) מנדלוביץ' לוחם סיירת גולני, שנהרג בקרב פנים מול פנים בשכונת סג'עייה שבעזה במהלך המבצע בשנת 2014. מנדלוביץ', בן 21 בנופלו נולד בקיבוץ יקום ובגיל שנתיים עברה משפחתו להתגורר ביישובי משגב, שם גדל והתחנך. המשפחה ביקשה להנציחו בנוף ילדותו ונעוריו והקימה יחד עם המועצה האזורית משגב ותלמידי בית הספר האזורי "על יסודי משגב" פנינת זיכרון הצופה אל הנוף שאהב.

אתר ההנצחה במשגב ללוחם צה"ל,סמ"ר עוז (עוזי) מנדלוביץ', שנפל בצוק איתן. אלמונים השחיטו את האתר וניפצו את השלט לאזכרתו. 02 באוגוסט 2019. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
הסלע עליו נונח השלט שנופץ, היום/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
אתר ההנצחה במשגב ללוחם צה"ל,סמ"ר עוז (עוזי) מנדלוביץ', שנפל בצוק איתן. אלמונים השחיטו את האתר וניפצו את השלט לאזכרתו. 02 באוגוסט 2019. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"כל כך התאכזבתי לראות את הוונדליזם הקשה". השלט לפני ההשחתה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

"עצוב מאוד מאוד", אומרת אמו, אסנת, "לפני שנה וחצי בדיוק בתאריך יום ההולדת של עוז, שהיה יכול להיות אז בן 25, נתנו לו את המתנה הזו שהיתה בעיקר לנו, פנינת טבע עם פינת ישיבה בשביל שבין עצמון ליעד, יחד עם בית הספר התיכון במשגב שתלנו עצים נתנו חיים למקום. בשבילנו זה מקום בו אנחנו וגם האחרים פוגשים את עוז מדי יום".

היא סיפרה: "הבוקר כל כך התאכזבתי לראות את הוונדליזם הקשה שבוצע שם, את שני השלטים עם התמונות מנופצים לרסיסים באכזריות ובכעס, אני מרגישה כאילו הרגו לי את עוז שוב, והכאב בלב עצום. לא נותר לי אלא לשאול למה? למי הפריע המקום המקסים הזה שרק תרם לנוף ולרוגע?".

עוד בוואלה!

התנאי של כוכבי והחשש מ"מכה אנושה לנגב": מדוע מתעכב מעבר אמ"ן לדרום?

לכתבה המלאה
עוז מנדלוביץ', לוחם חטיבת גולני שנפל במבצע צוק איתן , יולי 2014. באדיבות המשפחה
"לא ניפצו בנו את הזיכרון לעוזי, זיכרון לנצח נצחים". מנדלוביץ'/באדיבות המשפחה

"אנו חיים בקיום משותף נפלא עם הכפרים הערבים השכנים לנו ואין אנו מאשימים בהכללה, קהילה שלמה", ביקש להדגיש אביו של עוז, עופר מנדלוביץ', "יד זדונית של חיית אדם או שניים נפצה את שלטי האנדרטה ומקווים שיד זו תגדע. הפורעים אמנם הצליחו לנפץ את שילוט האנדרטה אך לא ניפצו בנו את הזיכרון לעוזי, זיכרון לנצח נצחים". המשפחה פועלת לשקם מיד את האנדרטה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully