וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת איטליה חוקרת: אחד הנאשמים ברצח השוטר צולם כפות ובעיניים מכוסות

בעיתון קוריירה דלה סרה שבו פורסמה התמונה השוו את היחס שקיבל הנער שנעצר ברומא לזה של עצירים בגואנטנמו, אך במשטרה אמרו כי מדובר בטעות. סלביני פחות התרגש: "היחיד שצריך לבכות עליו זה השוטר"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

משטרת איטליה חוקרת הדלפה של תמונה שבה נראה אחד הנערים האמריקנים החשוד ברצח השוטר כפות כשעיניו מכוסות. בתמונה, שפורסמה אתמול בכלי התקשורת באיטליה, נראה גבריאל כריסטיאן נייטל-יורת', בן ה-18, שנעצר יחד עם חברו, פינגן לי אלדר בן ה-19.

לפי המשטרה, שני הנערים האמריקנים, מסן פרנסיסקו, "הודו באשמה". השוטר, מריו קרצ'לו רגה, בן 35, נדקר שמונה פעמים כשחקר עסקת סמים שבה היו מעורבים שני הנערים והשתבשה.

בעיתון קוריירה דלה סרה, שפרסם את התמונה, השוו זאת ליחס שקיבלו העצירים במתקן הכליאה האמריקני בגואנטנמו. הקרביניירי, המשטרה הצבאית של איטליה שבשורותיה שירת השוטר שנרצח, הסתייגה מהתמונה ופתחה בחקירה. "זאת תקרית לא מקובלת וצריך להתייחס אל זה כך" אמר המפקד של הכוח, ג'ובאני ניסטרי.

מפקד המשטרה, פרנצ'סקו גרגרו, אמר כי כיסוי עיניו של חשוד הוא אינו חוקי. לדבריו, השוטר שאחראי לכך עשה זאת "בטעות" כשרצה למנוע ממנו לראות מסמכים הקשורים לחקירה. בסוכנות הידיעות הרשמית של איטליה דווח כי השוטר הושעה מפעילות מבצעית.

אחד הנערים האמריקניים החשוד ברצח שוטר ברומא, איטליה, לאחר מעצרו, 27 ביולי 2019. קוריירה דלה סרה, אתר רשמי
הנער האמריקני כפות ועם עיניים מכוסות/אתר רשמי, קוריירה דלה סרה

פוליטיקאים מקומיים וארגוני זכויות אדם השמיעו דאגה מהתמונה, אבל שר הפנים, מתאו סלביני, היה פחות רגיש. "לאלו שמתלוננים על כיסוי עיניו של אדם שנעצר, אני מזכיר להם שהקורבן היחיד שיש לבכות כליו הוא שוטר שנהרג בזמן ביצוע עבודתו, על ידי אנשים, שאם יורשעו ראויים לבלות את שארית חייהם בכלא", כתב סלביני, מנהיג הימין הקיצוני.

שני הסטודנטים ניסו לקנות סמים באזור טרסטברה, ליד הוותיקן, ואז לפי החשד גנבו תיק מחשוד בסחר בסמים אחרי שזה מכר להם סם מזויף. הם הציעו לו למכור לו בחזרה את התיק תמורת 90 אירו וגרם של קוקאין. הסוחר עדכן את המשטרה, ובזמן שהנערים המתינו לו, רגה ושוטר נוסף שהיו על אזרחי הגיעו למקום. במהלך העימות, נדקר רגה והוא מת בבית החולים כמעט מיד לאחר שפונה לשם.

הנערים נעצרו במלון שבו שהו, כשהתכוננו לעזוב את איטליה, והמשטרה מצאה סכין גדולה בתקרת החדר שלהם. ביום שבת הם הופיעו בבית משפט והם נאשמים ברצח ובסחיטה.

עוד בוואלה!

איטליה: שני נערים אמריקנים רצחו שוטר ברומא

לכתבה המלאה
טקס זיכרון לשוטר שנרצח, רומא, איטליה, 28 ביולי 2019. רויטרס
טקס זיכרון ברומא לשוטר שנרצח, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully