וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש שנפגע מחומר כימי": המתנגד של פוטין פונה מהכלא לבית החולים

נבלני נשלח ל-30 ימי מאסר בשבוע שעבר, אחרי שקרא לקיומן של ההפגנות במוסקבה ללא אישור, והועבר לבית חולים בעיר בעקבות "תגובה אלרגית" שפיתח. רופא שטיפל בו בעבר חושש שהוא נפגע מחומר כימי

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, פונה מהכלא לבית חולים במוסקבה בנסיבות מחשידות. הרשויות לא פירטו את מצבו, אך דוברת מטעמו אמרה כי הוא פיתח תגובה אלגרית שהובילה לנפיחות קשה בפניו - משהו, שלדבריה, הוא לא חווה מעולם לפני. גורם בבית החולים אמר לכלי התקשורת במדינה כי מצבו הבריאותי טוב, אך רופאת עיניים שבעבר טיפלה בנבלני אמרה כי היא חוששת שהוא נפגע מחומר כימי כלשהו.

נבלני נשלח ל-30 ימי מאסר בשבוע שעבר, אחרי שקרא לקיומן של הפגנות ללא אישור, שהתקיימו ביום שבת האחרון במוסקבה. קרוב ל-1,400 איש נעצרו במחאה על פסילת מועמדים של האופוזיציה לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו בספטמבר, המספר הגדול ביותר של עצורים בהפגנות בעשור האחרון. הדוברת של נבלני אמרה כי הוא מקבל "טיפול רפואי הכרחי" במחלקה בבית החולים תחת אבטחת המשטרה.

לקריאה נוספת על המחאות ברוסיה
התגובה של פוטין להפגנות: השתתפות במצעד גדול של הצי
עימותים במוסקבה: יותר מאלף מפגינים נעצרו במחאת האופוזיציה

מנהיג האופוזיציה של רוסיה אלכסיי נבלני. רויטרס
הדמות הבולטת ביותר באופוזיציה ברוסיה. נבלני/רויטרס

אנסטסיה וסילייבה, אופטומטריסטית שטיפלה בעבר בנבלני, אמרה כי היא ועמית אחר שלה לא הורשו להיכנס לבית החולים. עם זאת, היא כתבה בפייסבוק כי בהתבסס על מה שראתה דרך הדלת, היא לא יכולה לפסול את האפשרות שפניו נפגעו מחומר כימי כלשהו. היא קראה לבית החולים לאפשר לרופא עיניים לבדוק אותו. ב-2017 נפגע נבלני פעמיים בעיניו אחרי שהותזו לעברו חומרים שונים.

הוא עשה את שמו ברוסיה כמנהיג תנועת מחאה שורשית, שארגנה את הפגנות הרחוב הגדולות ביותר נגד הנשיא ולדימיר פוטין במהלך 2011. הוא נכלא פעמים רבות, בדרך כלל בשל ארגון הפגנות ללא אישור, והורשע גם בפרשה של מעילת כספים. הוא טוען כי זו רדיפה פוליטית, והוא נפסל מהתמודדות בבחירות לנשיאות אשתקד בשל הרשעה זו.

האיחוד האירופי גינה את האלימות "חסרת הפרופורציות" שהופעלה נגד המפגינים במוסקבה, ואמר כי היא מערערת את "יסודות חופש הביטוי, ההתאגדות והאספה". המשטרה הגנה על תפקודה ואמרה כי הפעלת הכוח הייתה נדרשת מכיוון שהמחאה לא הייתה חוקית. למרות זאת, המארגנים מתכננים לשוב לרחובות מוסקבה בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully