וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פעילי זכויות נהרגו בקולומביה מאז תום המלחמה: "לשמור על השלום"

אלפים הפגינו ברחבי המדינה בצל מותם של 462 פעילים מאז ההסכם עם מחתרת FARC, שהניחה את נשקה אך טוענת כי היא אינה זוכה להגנה מצד הרשויות. הנשיא השמרן השתתף באחת העצרות, וספג קריאות בוז

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אלפי בני אדם הפגינו ברחבי קולומביה ביום שישי במחאה על מותם של מאותם פעילי זכויות אדם מאז שנחתם הסכם השלום ההיסטורי עם מחתרת FARC ב-2016. המפגינים התאספו בערים הגדולות תחת הסיסמה "להגן על השלום" וכדי לגנות את מקרי המוות הרבים. לפי נציב זכויות האדם במדינה, 462 פעילים נהרגו בשלוש השנים האחרונות.

"הם הורגים אותנו, אבל זרעי החיים והכבוד נולדים", אמר לואיס אקוסטה בזמן שהוא צעד לעבר כיכר בוליבר בבירה בוגוטה, שהייתה עמוסה במפגינים.

הנשיא השמרני איוון דוקה הצטרף לעצרת בעיר הנמל קרטחה, אבל חלק מהמשתתפים שקרו לו בוז. "היום אנחנו מאוחדים במאבק באלימות ובסחר בסמים, המתדלקים את הקבוצות החמושות שתוקפות את המנהיגים החברתיים במדינה", אמר הנשיא מוקדם יותר.

מחאה בבוגטה כנגד הריגתם של פעילים חברתיים 26 ביולי 2019. רויטרס
"להגן על השלום". הפגנה בבוגוטה נגד מעשי הרצח/רויטרס

ההפגנות אורגנו בעקבות הרצח של הפעילה מריה דל פילר הורטדו בחודש שעבר בצפון המדינה, וסרטון שבה נראה בנה זועק לצד גופתה שותף בהרחבה במדינה.

חלק מהמפגינים נשאו שלטים של FARC, המחתרת המרקסיסטית שהניחה את נשקה אחרי חצי מאה של מלחמה והוקמה מחדש כמפלגת שמאל. המפלגה תוקפת את הרשויות על מחסור באבטחת חבריה, ואמרה כי 140 לוחמים לשעבר ו-31 קרובי משפחה שלהם נרצחו מאז החתימה על ההסכם. הרשויות טוענות כי סוחרי סמים חמושים, מורדים מהארגון NLA וכוחות הביטחון אחראים לרוב מקרי המוות שלהם.

עוד בוואלה!

בשל תסכול כלכלי ומעשי נקם: המורדים לשעבר בקולומביה שבים לאחוז בנשק

לכתבה המלאה

בנה של הפעילה מריה דל פילר הורטדו זועק ליד גופתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully