וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת שלוש טבעה בבריכה בבית פרטי באילת; מצבה אנוש

27.7.2019 / 20:38

חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו פעולות החייאה בפעוטה שטבעה בבריכה באילת. לאחר שהצליחו להחזיר את הדופק, היא פונתה לביה"ח יוספטל בעיר, ומשם להמשך טיפול בסורוקה שבב"ש. מבדיקה ראשונית עולה כי הפעוטה שהתה מתחת למים כמה דקות עד שנראתה ונמשתה על ידי בני משפחה

ילד בן 9 טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע, 15 ביולי 2017. בני בן סימון
ילד בן 9 טבע למוות בבריכה ציבורית בבאר שבע, 15 ביולי 2017/בני בן סימון

פעוטה בת שלוש טבעה היום (שבת) בבריכה פרטית ביחידת דיור באילת. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, וכשחזר לה הדופק היא פונתה להמשך טיפול בבית החולים יוספטל שבעיר. מבדיקה ראשונית עולה כי הפעוטה ככל הנראה שהתה מתחת למים כמה דקות עד שנראתה ונמשתה על ידי בני משפחה. בהמשך פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

"סמוך לשפת הבריכה שנמצאת בקומה העליונה של הבניין ראינו את הילדה כשהיא מחוסרת הכרה ורופא שהיה במקום ביצע פעולות החייאה בסיסיות", סיפר פרמדיק מד"א אבירן אשכנזי. "המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו בנוסף לעיסויים ולהנשמות גם מתן תרופות. לאחר דקות ארוכות של החייאה מאומצת ליבה של הילדה חזר לפעום ופינינו אותה לבית החולים במצב קריטי כשהיא מונשמת".

בחודש שעבר טבע למוות ילד בן ארבע בבריכת שחיה פרטית בצימר בראש פינה. התקרית התרחשה בשעות הצהריים כשהוזעק צוות מד"א לבריכה פרטית בראש פינה, זאת לאחר שדווח על ילד בן ארבע וחצי שטבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום פתחו בפעולות להחייאתו במקום ופינו אותו לבית החולים זיו.

מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מתחילת השנה טבעו למוות עשרה ילדים. מיכל בר דורון, סמנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אמרה כי: "טביעה היא סיבת התמותה השנייה בשכיחותה להיפגעות ילדים. ילדים מתחת לגיל חמש נמצאים בסיכון גבוה לטביעה. אנו קוראים להורים: אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - פעלו כדי למנוע! בסביבת מים, לא מורידים מהילדים את הידיים. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, יש לקבוע בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. בבתים פרטיים ובצימר, יש לוודא שהבריכה מגודרת ויש בה שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".

(עדכון ראשון: 14:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully