וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרבים למלא דלק: דרום קוריאה מחרימה מכוניות יפניות

המשבר הפוליטי והכלכלי בין השכנות מחריף, וקמפיין להחרמת מכוניות יפניות צובר תאוצה, לצד הפסקת קניית בירות יפניות, ביטול נסיעות והחרמת סרטים. יש מי שמזהירים מהמלך: "מי שנפגע אלו האזרחים, לא ממשלת יפן"

צילום: רויטרס

תחנות דלק ומוסכים ברחבי קוריאה הדרומית מסרבים למלא דלק או לטפל במכוניות יפניות, כחלק מחרם הולך וגדל על מוצרים יפניים שהחל בעקבות משבר פוליטי וכלכלי בין שתי השכנות. פרט לתחום התחבורה, הושפעו גם הזמנות הטיולים ליפן, מכירות בירה יפנית ואפילו לסרט האנימציה הבלש באט, במקביל להפגנות מחוץ לשגרירות בסיאול. עם זאת, יש מי שחושש שהקמפיין עשוי לפלג את הקוריאנים עצמם.

המחאות נגד יפן החלו אחרי שטוקיו הכריזה ב-1 ביולי על הגבלת יצוא של מוצרים המשמשים לייצור שבבים, מגזר תעשייה גדול בקוריאה הדרומית. שתי המדינות החליפו האשמות מאז, כשביפן דורשים מקוריאה הדרומית לבטל פסיקה שקבעה כי על חברות יפניות לפצות עובדי כפיה שהעסיקה בתקופת הכיבוש היפני במלחמת העולם השנייה.

הפגנה נגד יפן מחוץ לשגרירות בסיאול, קוריאה הדרומית, 24 ביולי 2019. AP
הפגנה נגד ראש ממשלת יפן מחוץ לשגרירות בסיאול, היום/AP

באתר איגוד תחנות הדלק בקוריאה הדרומית קראו מוקדם יותר החודש להצטרף למחאה ולא לתדלק מכוניות יפניות. ב-19 ביולי הודיע איגוד של מוסכים שהוא לא יתקן מכוניות יפניות. בעלים של אחת מתחנות הדלק אמר כי הוא רואה "דלק יפני" בכל מכונית יפנית, בעוד שאחר אמר כי הקמפיין נועד להפחיד את מי שרוצה לקנות כלי רכב יפניים. עם זאת, באתר החדשות E Today נכתב כי הנפגעים הם אזרחי המדינה, ולא ממשלת יפן. "אי אפשר לנצח במלחמה אם אנחנו לא יודעים אם אנחנו יורים על חברים או אויבים", נכתב.

בנוסף לכך, הזמנות הטיולים ליפן צנחו ב-70%, בעוד שסוכני נסיעות סיפרו על ביטולים של כ-50% מהחופשות שכבר הוזמנו. מכירות של בירה יפנית ירדו ב-40% בשבוע שעבר, אולם רוב המחרימים פנו לבירות זרות אחרות ורק 2.8% לבירה מתוצרת מקומית. מארגני המחאה קראו גם להחרים סרטים יפניים, והמפיצים צמצמו אירוע השקה לסרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully