וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשת שמאל": המתקפה של יאיר נתניהו על אמי פלמור ימים לפני הדחתה

23.7.2019 / 16:16

בנו של ראש הממשלה, הנחשב מקורב מאוד לשר המשפטים, שיתף פוסט בפייסבוק כמה ימים טרם הודחה מנכ"לית המשרד מתפקידה. ההתבטאות כללה גם מתקפה על איילת שקד ונכתב כי היא זו שמינתה את פלמור, אולם היא נכנסה לתפקידה בתקופתה של לבני

עריכה: ניר חן

כמה ימים לפני ששר המשפטים אמיר אוחנה החליט להדיח את מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף בפייסבוק פוסט בו פלמור מתויגת כ"אשת שמאל". הפוסט, שכלל מתקפה משולבת על איילת שקד ופלמור ששירתה תחתיה כמנכ''לית משרד המשפטים, קבע כי ''הידעתם שאיילת שקד מינתה אשת שמאל למנכ''לית משרד המשפטים, העוזרת לשעבר של זהבה גלאון, אמי פלמור. שתפו כי הפעם לא שורפים קולות ימין''. יצוין כי פלמור מונתה דווקא בתקופתה של שרת המשפטים ציפי לבני, כמו כן, פלמור מעולם לא שימשה יועצת לזהבה גלאון.

שר המשפטים אוחנה נחשב למקורב מאוד לבנו של ראש הממשלה, שנחשב בין הגורמים שדחפו למינויו לתפקיד בחודש שעבר.

יאיר נתניהו, במהלך דיון בתביעת לשון הרע שהגיש ,נגד הפעיל החברתי ואיש מפלגת העבודה אייבי בנימין. מוטי מילרוד, חדשות "הארץ", מערכת וואלה!
מקורב מאוד לאוחנה. נתניהו/מערכת וואלה!, מוטי מילרוד, חדשות "הארץ"

מוקדם יותר היום הדיח אוחנה את פלמור בתום חמש שנים וחצי בתפקידה. היא תפרוש בימים הקרובים בסיכום עמו ולפי בקשתו. "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת, הן כפרקליטה פלילית, הן כמנהלת מחלקת החנינות, והן כמנהלת כללית. בשנים אלה נגעתי בנושאים רבים ורגישים, משפטיים, כלכליים, וחברתיים", אמרה פלמור. "אני מבקשת להודות לשרות ציפי לבני ואיילת שקד על ההזדמנות, האמון והגיבוי שקיבלתי לנהל משרד מהחשובים והמשפיעים במדינה".

אוחנה, שמונה לתפקיד בחודש שעבר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי פיטורי שקד, הודה לפלמור על תרומתה. "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג", אמר. "במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
תפרוש בימים הקרובים. פלמור/ניב אהרונסון

במערכת הפוליטית גינו את הדחתה של פלמור על ידי שר בממשלת מעבר. בכחול לבן אמרו כי "הנזקים שגורם שר משפטים זמני בממשלת מעבר, הם חסרי פרופורציה. פלמור היא שליחת ציבור מוערכת שפעלה ללא לאות לטובת אזרחי ישראל ולשמירה על הדמוקרטיה וערכי החוק. הדחתה דווקא בעיתוי זה, מוכיחה עד כמה ציניים שליחיו של נתניהו. נתניהו דואג רק לנתניהו, אנשיו דואגים לחסינותו ואנחנו דואגים לעתיד המדינה".

במפלגת ישראל דמוקרטית מסרו כי ''ההדחה של אמי פלמור היא עוד מדרגה בדרך לפירוקה המוחלטת של המערכת הדמוקרטית. דמוקרטיה חייבת שומרי סף, פלמור הייתה מהאיכותיות שבהן''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully