וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכינים אוכל ומחייכים: איראן פרסמה תיעוד ראשון של צוות המכלית השבוי

22.7.2019 / 16:18

בתיעוד שפורסם בתקשורת הרשמית במדינה נראים לראשונה 23 אנשי הצוות, שנתפסו במכלית הבריטית ומוחזקים על ידיה מאז. בטהראן טוענים כי מצבם הבריאותי טוב וכי הם בטוחים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כלי התקשורת הרשמיים באיראן פרסמו היום (שני) תיעוד ראשון של צוות המכלית הבריטית שנשבתה על ידי ביום שישי האחרון. בתיעוד נראים אנשי הצוות, המונים 23 איש, מכינים אוכל במטבח של כלי השיט ויושבים סביב שולחן כשהם מחייכים. בטהראן אומרים שהם "בטוחים" וכי מצבם הרפואי טוב. אחרים נראים ליד חלונות של אחד הסיפונים, כשהם מסתכלים לעבר גורם רשמי שעומד מולם לצד רימה גדולה של נעליים.

בריטניה דורשת מאיראן לשחרר מידית את המכלית "סטנה אימפרו", שלדבריה הייתה במים הטריטוריאליים של עומאן כשכוחות משמרות המהפכה הצליחו להגיע אליה לפני ספינת קרב בריטית. בטהראן טוענים כי הם פעלו על פי החוק הבינלאומי וכי כלי השיט, שלא נשא עמו מטען, התנגש בסירה איראנית. אנשי הצוות, שרובם אזרחי הודו, והיתר הם מרוסיה, מהפיליפינים ומלטביה.

איראן. אתר רשמי
מהודו, מרוסיה ומלטביה. אנשי הצוות במכלית/אתר רשמי

ההשתלטות על המכלית הגיעה אחרי שאיראן איימה להגיב על ההשתלטות הבריטית על אחת המכליות שלה לחופי גיברלטר בתחילת החודשים. בממלכה דוחים את ההשוואה ואומרים כי המכלית האיראנית הייתה בדרך לסוריה תוך הפרה של הסנקציות על משטר אסד. בהמשך היום צפוי שר החוץ ג'רמי האנט להכריז על שורת סנקציות על איראן, בתום ישיבת חירום שמכנסת ראשת הממשלה תרזה מיי.

התקרית מצטרפת לשורת אירועים במי המפרץ בחודשים האחרונים, שהתרחשו אחרי שממשל טראמפ הידק את הסנקציות על טהראן במאי בניסיון ללחוץ את המשטר לשאת ולתת על הסכם גרעין חדש. איראן דוחה זאת ומתנה את חידוש השיחות בהסרת הסנקציות הרבות שהוטלו בשנה שחלפה מאז הפרישה מההסכם שנחתם ב-2015. היא הזהירה כי אם היא לא תוכל לייצא נפט, היא עשויה לחסום את מצרי הורמוז שחוצים את המפרץ, אחד מנתיבי המסחר החשובים ביותר בעולם.

עוד בוואלה!

איראן: חשפנו רשת ריגול של ה-CIA, חלק מהמרגלים נידונו למוות

לכתבה המלאה
אנשי הצוות במכלית הבריטית שמוחזקת על ידי איראן. אתר רשמי
בריטניה דורשת את שחרור המכלית ואנשי הצוות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully