וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פתרון המשבר: בוטלה השביתה בנציגויות משרד החוץ בעולם

21.7.2019 / 20:30

במסגרת הסכם בין משרד האוצר למשרד החוץ שגרירויות ישראל יפעלו כרגיל במהלך השבוע. העובדים איימו לשבות במחאה על תנאי העסקתם, ולפי המתווה שהתקבל תינתן תוספת תקציב שתקטין את הפגיעה בשליחים בתפוצות. השר כץ בירך: "צעד חשוב בדרך לחיזוק שירות החוץ ועובדיו"

בניין משרד החוץ, ירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
השביתה בוטלה. משרד החוץ/אתר רשמי, ויקיפדיה

ברקע איום על השבתת השגרירויות, הושג הערב (ראשון) הסכם בין משרד האוצר ומשרד החוץ. במסגרת השביתה נציגויות ברחבי העולם אמורות היו להיסגר לקבלת קהל במחאה על תנאי העסקתם של העובדים והמחלוקת בנושא מול משרד האוצר.

על פי המתווה בין הצדדים, סוכם כי תינתן תוספת תקציב למשרדי החוץ והביטחון שתקטין משמעותית את הפגיעה בשליחים. כמו כן, יגובש נוהל חדש לעניין השימוש בדמי הייצוג (סכומים שמשלמים השליחים ללא החזרים - ד"י), לפיו 50% יוחזרו בקבלות ו-50% נוספים ימוסו עד 2021.

שר החוץ ישראל כץ בירך על ההסכם שהושג במשא ומתן. לדבריו, "הסכם זה הינו צעד חשוב בדרך לחיזוק שירות החוץ ועובדיו ויסייע לנציגי ישראל בחו"ל לעמוד במשימות המאתגרות שלפנינו. אני מבקש להודות לגורמים בהסתדרות ומשרד האוצר שהביאו לסיומו של סכסוך העבודה".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"משימות מאתגרות לפנינו". כץ/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

ועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון פתחו לאחרונה בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם והמחלוקת בנושא מול משרד האוצר. בעקבות כישלון המשא ומתן הודיעו בוועדים כי תיכנס לתוקף החרפה נוספת - השבתה של שגרירויות בעולם.

על פי התכנון, מחר אמורות להיות מושבתות הנציגויות באפריקה, בשלישי הנציגויות באירופה, ברביעי בצפון אמריקה ובחמישי באסיה. במסגרת השביתה המתוכננת, השליחים תכננו לבטל פגישות מדיניות, כלכליות וביטחוניות וכן לא הייתה עתידה להתקיים קבלת קהל במדורים הקונסולריים.

לטענת העובדים, לפני שנה האוצר הודיע כי בכוונתו לשנות נוהל שקיים עשרות שנים: "שינוי שיוביל לפגיעה בתנאי ההעסקה של השליחים עובדי המדינה בחו"ל". עוד טוענים העובדים כי "בכוונת האוצר לקצץ בתקציב הייצוג המשמש בידי השליחים לטוות רשת קשרים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully