וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקושי הצלחנו לצאת מהשכונה": התושבים שפונו בשריפה ביום הכי חם בשנה

אלפי תושבי היישובים שפונו ברחבי הארץ נאלצו לעזוב מאחור במהירות את בתיהם, בלי לדעת מה יצפה להם כשיחזרו. "פתחתי את הממטרות כדי להרחיק את האש, תפסתי את הילדים והכלבים, נכנסתי אל הרכב וברחנו מהבית". קצינה בסיוע האווירי: "לוחמי האש סיכנו את נפשם"

צילום: יותם רונן, בני ואינר ורוני כנפו, עריכה: תומר לוי

השרב הכבד ששרר היום (רביעי) הוביל לגל השריפות שהשתולל ברחבי ישראל גרם לנזק לרכוש - ולפינוי של אלפי תושבים מבתיהם, אשר האש איימה להתקרב אליהם. בין היתר פונו מבתיהם תושבים בירושלים, שבי שומרון, ערערה, ברטעה, קציר, אדרת ורוגלית. עקב השריפות נפגעו כעשרה בתים.

השריפות בערו בעת של מעלות חום קיצוניות ברחבי הארץ. בסדום נמדדה טמפרטורת מקסימום של 49.9 מעלות - ערך שיא לכל הארץ מאז יוני 1942, אז נמדדה הטמפרטורה הגבוהה ביותר עד כה - 54 מעלות בטירת צבי.

"פתחתי את הממטרות כדי להרחיק את האש, תפסתי את הילדים והכלבים, נכנסתי אל הרכב וברחנו מהבית שלנו למשרד שלי בתל אביב", סיפר סמי שמואל אגוד, תושב רחוב לנדאו ברמת פנקס, "הכל קרה כל כך מהר. מרוב שהעשן בשכונה היה כל כך סמיך, בקושי את הדרך אל מחוץ לשכונה הצלחנו לעשות, זה היה מפחיד. אני אומר לך בחשש שאני יודע איזה בית עזבתי ולא יודע מה מצפה שאחזור".

שרפה גדולה סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים 17 ביוני 2019. שירה הרשקופ/TPS, אתר רשמי
שריפה גדולה סמוך לגן הטכנולוגי בירושלים, היום/אתר רשמי, שירה הרשקופ/TPS

לדבריו של אגוד, כבר תקופה ארוכה שהוא ותושבים נוספים מתריעים על הררי עפר, חול ופסולת בחצר האחורית של רמת פנקס, "אם מישהו היה מקשיב לנו ומפנה את הדרך אולי הכבאיות היו מצליחות להגיע בזמן אל הלהבות ובתים לא היו נפגעים, אולי עכשיו אחרי השריפה שעדיין לא חדלה מלבעור מישהו יקשיב לנו, היינו יכולים למנוע את ההרס הזה".

גם לירז ושקד, צעירות בנות 18 ותושבות שבי שומרון, פונו מבתיהן. "היום העירו אותי מתוך שינה, נכנסו אליי הביתה ואמרו לי מהר לצאת מהבית ולהתארגן, שיוצאים מהיישוב ומפנים את כולם", סיפרה לירז מיישוב שכן שאליו פונו, "אני עם שני האחים שלי ואמא שלי בדרך לפה". היא הוסיפה: "ליתר ביטחון לקחתי את הגיטרה איתי, אבל בעיקרון ממש עצוב ומפחיד".

עוד בוואלה!

קפריסין: 12 ישראלים נעצרו בחשד לאונס קבוצתי של תיירת

לכתבה המלאה
צילום: מנורה חזני, עריכה: ניב מעוז

"אמא ואבא שלי התקשרו אלינו ואמרו לנו צאת מהר מהבית", סיפרה גם שקד, "ההורים שלי לא היו ביישוב, השכן לקח אותנו והביא אותנו. האמת שאני קצת מפחדת שיקרה משהו לבית, אבל חוץ מזה בסדר. האנשים פה צדיקים ודואגים לנו פה לאוכל ושתיה ולתעסוקה לקטנטנים".

תושב נוסף מהיישוב סיפר כי איבד בשריפה את ציוד הנגרות שלו, אשר לדבריו היה שווה כסף רב. "כל הציוד שלי בנגריה הלך. ראיתי לפי התמונות", אמר והוסיף בצחוק: "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה".

להב לי שי עמור, קצינת סיוע אוירי, מחוז חוף בכבאות, 17 ביולי 2019. יואב איתיאל
"לוחמי האש סיכנו את נפשם". עמור/יואב איתיאל

להב לי-שי עמור, קצינת סיוע אווירי במחוז חוף בכבאות, סיפרה כי "לוחמי האש סיכנו נפשם כדי להגן ולשמור על הבתים, על בעלי החיים ועל הכל כדי לכבות את השריפות. הפעלנו מסוקים ומטוסי כיבוי. מזג האוויר הקשה על המטוסים להמריא ואולם בהמשך הם המריאו וטיפלו בדליקות".

(עדכון ראשון: 17:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully