וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בארה"ב סגר תיק נגד שוטר שחנק למוות מוכר סיגריות שחור

אריק גרנר נעצר בניו יורק ב-2014 ומת בלפיתת חנק של אחד השוטרים. אחרי שכבר חבר מושבעים מצא שאין די ראיות נגדו, גם התביעה הפדרלית החליטה לסגור את התיק. "הבן שלי אמר 'אני לא יכול לנשום' 11 פעמים, והיום אנחנו לא יכולים לנשום", אמרה אמו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משרד המשפטים של ארצות הברית הודיע הלילה (רביעי) כי הוא לא יעמיד לדין שוטר מניו יורק על מותו של גבר שחור ב-2014. אריק גרנר, בן 43, נעצר אחרי שמכר סיגריות ללא אישור ומת אחרי שהשוטר לפת וחנק אותו.

באותה שנה נפתחה חקירה בחשד להפרת זכויות אזרח אחרי שחבר מושבעים סירב להגיש כתב אישום נגד השוטר. התביעה אמרה שאין מספיק ראיות כדי להעמידו לדין. ההחלטה התקבלה יום לפני שחלה התיישנות של המקרה, ביום השנה החמישי לתקרית.

גוון, אמו של גרנר, אמרה כי משרד המשפטים "נכשל" כשלא הצליח להעמיד לדין את דניאל פנטלאו, השוטר שחנק את בנה למוות. "אנו עומדים כאן בלב כבד בגלל שהתביעה הפדרלית אכזבה אותנו, למרות שציפינו מהם ליותר", אמרה. לפני חמש שנים הבן שלי אמר 'אני לא יכול לנשום' 11 פעמים, והיום אנחנו לא יכולים לנשום בגלל שהם אכזבו אותו. השוטר פנטלאו וכל יתר השוטרים שהיו מעורבים במותו של בני צריכים היו להיות מורחקים מהמשטרה. רחובות ניו יורק אינם בטוחים כשהם מסתובבים בה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גרנר בעת מעצרו בניו יורק ב-2014/מערכת וואלה, צילום מסך

גרנר היה אסמתי ונשמע בסרטון התקרית, שתועד על ידי עובר אורח, אומר "אני לא יכול לנשום", בזמן שכמה שוטרים החזיקו בו באחד מרחובותיה של העיר. מילותיו הפכו לסיסמתם של מפגיני תנועתBlack Lives Matter ושל ופעילים אחרים התומכים ברפורמות בשורות המשטרה.

הכומר אל שרפטון, ממנהיגי תנועות האזרח, אמר לצדה של אמו: "לפני חמש שנים, אריק גרנר נחנק למוות. היום, הממשל הפדרלי חנק את 'גברת צדק', ולכן אנחנו זועמים".

ראש העיר ביל דה בלאזיו הדהד את דברי המשטרה ואמר כי משרד המשפטים אכזב את העיר. "לפני כמה שנים, שמנו את מבטחנו בממשל הפדרלי כדי שיפעל. לא נחזור על הטעות הזו שוב", אמר דה בלאזיו, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. הוא הוסיף כי העיר לא נותרה כפי שהייתה בזמן מותו של גרנר. "אנחנו עיר אחרת, ועלינו להתנהג כמו עיר אחרת". הוא ציין כי שיעורי הפשיעה הגיעו ל"שיא שפל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אמו של גרנר: "זה לא הסוף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully