וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלי יחימוביץ' פורשת: "בכוונתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה"

16.7.2019 / 18:11

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר הודיעה כי היא פורשת מהחיים הפוליטיים ולא תכהן בכנסת הבאה. לדבריה, "מדובר בתהליך אישי ובהחלטה פרטית", זאת אחרי ההערכות בשבועות האחרונים על כך שהיא בוחנת את המשך דרכה. "בימים כתיקונם הייתי נלהבת לצלוח את המשבר, עייפתי מהחלק הפוליטי"

שלי יחמוביץ' מודיעה על פרישתה מהכנסת/צילום: רוני כנפו

שלי יחימוביץ' פורשת:

  • שלי יחימוביץ' הודיעה על פרישתה: "מדובר בתהליך אישי ובהחלטה פרטית"
  • יחימוביץ' במסיבת עיתונאים: "לא עוברת למפלגה אחרת"
  • היא הייתה יו"ר מפלגת העבודה ואחת הדמויות המשמעותיות במפלגה
  • בהודעתה הסבירה כי "עייפתי מאוד מהחלק הפוליטי"

ח"כ שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, הודיעה היום (שלישי) כי היא פורשת מהחיים הפוליטיים. את החלטתה הסבירה יחימוביץ' כי "בכוונתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה, ולא לכהן בכנסת הבאה. מדובר בתהליך אישי ממושך ובהחלטה אישית ופרטית. מי שהכריע את הכף היה הבן שלי שאמר 'אני מרגיש שמיצית את היכולת שלך לשנות את השיח. אין ספק שאת יכולה עדיין לעשות טוב, אבל זה לא יהיה משנה מערכה כפי שהיה בעבר'".

יחימוביץ היא הח"כית השלישית במפלגת העבודה שמודיעה על פרישתה מאז הבחירות האחרונות, בנוסף ליו"ר אבי גבאי גבאי וטל רוסו. מדובר במחצית מסיעת העבודה בכנסת כיום - שמתוכה בבחירות הבאות יתמודדו רק עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחדרה ב-23 במרץ 2019. שלומי גבאי
"אני אסירת תודה על הזכות שנתנה לי לשרת את הציבור". שלי יחימוביץ'/שלומי גבאי

לדבריה, "פוליטיקה היא כלי חיוני למימוש השקפת עולם, אך האיזון בינה ובין תכליתה הופר קשות בשנה האחרונה, והדבר יצר אצלי תחושת מועקה. בימים כתיקונם הייתי נלהבת לצלוח את המשבר, אבל לצערי זה לא כך".

"אני רוצה להדגיש שאני לא עוברת לשום מפלגה אחרת", אמרה יחימוביץ' במסיבת עיתונאים שכינסה בכנסת אחרי הודעת הפרישה. "אני מאמינה במפלגת העבודה ובערכים שלה, ואעשה הכול לטובתה. עדין לא יודעת מה אעשה, אני מתייחסת לזה כאל פסק זמן, ואני לא יודעת אם אחזור, זה תלוי במידת הכוחות שלי. אני מודה שיש לי כמיהה מאוד מאוד גדולה לקום בבוקר בלי המשרה".

יחימוביץ', שהייתה בעבר עיתונאית בכירה בחדשות ערוץ 2, כיהנה כיו"ר מפלגת העבודה בין 2012-2013, אך שמרה על כוחה המשמעותי בשנים האחרונות והייתה אחת מהדמויות הבולטות ביותר בעבודה. היא שימשה אופוזיציה פנימית למחליפה יצחק הרצוג, וב-2017 הייתה הכוח העיקרי שעמד מאחורי בחירתו של גבאי לראשות העבודה.

השקת קמפיין מפלגת העבודה, גני התערוכה, תל אביב 18 במרץ 2019. ראובן קסטרו
הפורשת השלישית מאז הבחירות. מועמדי מפלגת העבודה/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים גברו ההערכות על כך שיחימוביץ' בוחנת את המשך דרכה הפוליטית לאחר שהחליטה לא להביע תמיכה באף מועמד בפריימריז לראשות העבודה וכן בעקבות עזיבתו של יאיא פינק, מי שהיה אחד מבכירי מקורביה, למפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק.

היא הדגישה כי מחויבותה למפלגת העבודה ולערכיה נשארה כשהייתה, וכן שתתמוך בעמיר פרץ ותעשה כל שתוכל להצלחת מפלגתה בבחירות. "אני אסירת תודה על הזכות שנתנה לי לשרת את הציבור ברוח אמונותיי. לרגע לא הפסקתי לאהוב את העבודה הפרלמנטרית, ואני גאה בהישגי בה, אך עייפתי מאוד מהחלק הפוליטי", אמרה יחימוביץ'.

לפני שבועיים יחימוביץ הכחישה דיווחים על כוונתה לפרוש וכתבה בטוויטר: "לא אכחיש שהמחשבה עוברת בראשי בשנה האחרונה, וזה היה בלתי אנושי אם לא היתה חולפת, נוכח הארועים הפוליטיים המטורללים - אבל הנני כאן, הרבה עבודה לפני, וגם אחריות כבדה - כך שאפשר לעצור את ההספדים או את צהלות השמחה".

מתוך חשבון הטוויטר של ח"כ שפיר:

יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, הודה ליחימוביץ' "על שירות משמעותי וחשוב למדינת ישראל. שלי הביאה עמה שיח סוציאל-דמוקרטי אמיתי על שוויון וצדק חברתי, בטוח שתמשיך להשפיע על חייהם של אזרחי ישראל גם מחוץ למערכת הפוליטית".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מסר בתגובה לפרישתה: "‏מצער אותי מאוד להגיד את המשפט הבא: חברתי שלי יחימוביץ הודיעה על פסק זמן מהפוליטיקה. שלי היא מהלוחמות החברתיות הכי החשובות שפועלות כאן והיא גם חברה אישית. בשמי ובשם מרצ והשמאל אני רוצה להודות לה על כל מה שעשתה, והיות ואני מכיר אותה אני יודע שתעשה עוד המון. שלי, לחיי הספינות שבדרך".

שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיב כי " מדובר בנזק חברתי לכנסת ישראל. למרות השוני בהשקפותינו המדיניות, שילבנו ידיים ופעלנו יחד לקידום החוסן החברתי של ציבור העובדים והאוכלוסיות המוחלשות בישראל. שלי הייתה פרלמנטרית מדהימה שתחסר מאוד לפוליטקה הישראלית, אני מאחל לה המשך דרך צלחה".

(עדכון ראשון 17:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully