וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד משורדי צ'רנוביל התאבד אחרי שצפה בסדרה: "חש מרומה מהמדינה"

נגשיביי ז'וסופוב היה מהראשונים שהגיעו לזירת הכור שהתפוצץ ב-1986, אולם הוא לא זכה לדירה ראויה ועבר עם משפחתו למבנה מתפורר. בגיל 61, אחרי שצפה בסדרה של HBO, הוא הוצף מחדש בזיכרונות - וקפץ מהגג

מעל אזור הפיצוץ בצ'רנוביל הוצבה כיפה מגן חדשה, כדי למנוע זליגה של קרינה רדיואקטיבית למאה השנים הבאות/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אחד ממשתתפי פעולות הכיבוי באסון בכור בצ'רנוביל התאבד אחרי שראה את הסדרה על האירוע ההיסטורי, שהציתה מחדש את זעמו על הרשויות שלא העניקו לו פיצויים - כך דווח בכלי תקשורת מקומיים.

נגשיביי ז'וסופוב, בן 61, נאלץ לעבור יחד עם אשתו וחמשת ילדיו למבנה דירות מטונף ומתפורר, אחרי שהממשל הסובייטי סירב להעניק לו את אחת מהדירות שניתנו לווטרנים אחרים מהדליפה הרדיואקטיבית ב-1986 חרף מעשי הגבורה שלו.

בחודש שעבר, הוא נפל מגג המבנה שבו חי בעיר אקטובה שבקזחסטן, והוא נמצא מת בזירה. בתו, גאוחר בת ה-25, אמרה כי זה קרה אחרי שהוא צפה בסדרה של רשת HBO עם "דמעות בעיניים" משום שהיא הציפה בו מחדש את הזיכרונות מההקרבה שלו.

הוא היה אחד מני רבים שהשתתפו בפעולות הכיבוי בכור מספר ארבע שהתפוצץ ובהמשך עבר באתר הניסוי הגרעיני סמיפלטינסק. לוותיקים רבים נתנה המדינה דיור ופנסיות מוגדלות, אך חבריו של ז'וסופוב אמרו כי הוא "חש מרומה".

לפי הדיווחים, גם בריאותו התדרדרה בשל עבודתו בצ'רנוביל והוא סבל מכאבי ראש עזים ומהתמוטטויות פתאומיות, והעביר יותר ויותר זמן בבתי החולים.

נגשיביי ז'וסופוב, צ'רנוביל. אתר רשמי
"דמעות בעיניים". נגשיביי ז'וסופוב/אתר רשמי

בקיטזה'אן סטוב, העומד בראש ארגון המייצג את עובדי ההצלה בצ'רנוביל, אמר כי ז'וסופוב היה אחד הראשונים שהגיע לכור הדולף. הוא המתין במשך עשר שנים בתור לקבלת דירה ראויה יותר, בדומה לווטרנים אחרים, אולם הוא גילה ששמו נמחק מהרשימה ונכנס לתסכול עמוק. "אני מאמין שהוא קפץ מתוך ייאוש גמור, מפני שבמשך שנים הוא לא זכה לבית ראוי".

עוד באותו נושא

אסון צ'רנוביל: נחנך מבנה מגן על הכור שנועד לעצור את דליפת הקרינה

לכתבה המלאה
צ'רנוביל. GettyImages
האסון הגרעיני החמור ביותר בהיסטוריה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully