וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופה באמבטיה, כרית ואקדח: נפתח משפטו של ראש עיריית טהראן לשעבר

14.7.2019 / 8:24

מוחמד עלי נג'פי, מבכירי המחנה הרפורמיסטי, הודה שרצח את אשתו השנייה, והפרשה זוכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת באיראן שלרוב נמנעים מלעסוק בשערוריות פוליטיות. משפחת הקורבן דורשת עונש מוות, והשמרנים מנצלים את התיק לניגוח הרפורמיסטים: "פשיטת רגל מוסרית"

עריכה: תומר לוי

משפטו המתוקשר של ראש עיריית טהראן לשעבר מוחמד עלי נג'פי, הנאשם ברצח אשתו, נפתח אתמול (שבת) באיראן וזכה לסיקור לנרחב של כלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית. נג'פי, דמות בולטת במחנה הרפורמיסטי, נאשם ברצח אשתו השנייה מיטרה אוסתאד בביתם בטהראן, ובעבירות נוספות של תקיפה ואחזקה בלתי-חוקית של נשק.

התובע הקריא הצהרה של ראש העיר לשעבר, שבה טען כי אשתו איימה עליו עם סכין באחד מהוויכוחים הרבים שלהם. גופתה נמצאה באמבטיה אחרי שנג'פי הסגיר את עצמו למשטרה והודה ברצח שלה, ב-28 במאי. משפחתה של אוסתאד קראה ליישם את החוק האסלאמי לנקמה, "עין תחת עין", שבמקרה זה מקבילה לעונש מוות. במשפט הוצגו, בין היתר, כרית שבה השתמש ראש העיר לשעבר כדי לירות באשתו, ועליה נראו סימני ירי.

כרית שהוצגה במשפטו של ראש עיריית טהראן לשעבר, 13 ביולי 2019. אתר רשמי
הדיונים יתחדשו בהמשך השבוע. הכרית שהוצגה במשפט/אתר רשמי

המשפט, שיתחדש ב-17 ביולי, זכה לסיקור מפורט בתקשורת הרשמית, שלרוב ממעטת לדווח על שערוריות הקשורות לפוליטיקאים. הרפורמיסטים טוענים כי הסיקור הנרחב של הפרשה בכלי התקשורת, הנשלטים על ידי השמרנים, נועד לצרכים פוליטיים. מנגד, קולות בתוך המחנה השמרני קוראים למערכת המשפט שלא לעשות הנחות לנג'פי, וחלקם אומרים שהמקרה מוכיח את "פשיטת הרגל המוסרית" של המחנה היריב.

נג'פי, מתמטיקאי במקצועו, היה בעבר יועץ כלכלי של הנשיא חסן רוחאני ושר חינוך. הוא נבחר לראשות עיריית טהראן באוגוסט 2017, אבל התפטר באפריל שעבר בצל ביקורת שמתחו עליו השמרנים אחרי שהשתתף במופע ריקודים של תלמידות בית ספר. נג'פי התחתן עם אשתו השנייה מבלי להתגרש מזו הראשונה. הרפובליקה האסלאמית מותירה פוליגמיה בחוק, אולם היא נדירה ולא מקובלת חברתית.

מתנגדי המשטר אמרו כי נג'פי זכה ליחס מלטף מצד הרשויות וכי זאת הוכחה ליחס המפלה כלפי נשים ברפובליקה האסלאמית. בין היתר, ראש העיר לשעבר קיבל זמן מסך אחרי שהסגיר את עצמו למשטרה ובמהלך הריאיון אמר כי אשתו "הייתה קשה מדי עמו".

עוד באותו נושא

קצין מודיעין ואושיית אינסטגרם: הפנים הצעירות של המשטר האיראני

לכתבה המלאה
ראש עיריית טהראן לשעבר בפתח משפטו, 13 ביולי 2019. אתר רשמי
נג'פי בדיון בבית המשפט, אתמול/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully