וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: קיבלנו משלוח ראשון של מערכת ה-S-400 הרוסית

12.7.2019 / 17:11

שר ההגנה הודיע על תחילת מימוש העסקה עם מוסקבה, זאת חרף האיומים של ארה"ב להטיל סנקציות על טורקיה. הלירה רשמה ירידות שערים מחשש לתגובת ממשל טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

טורקיה הודיעה היום (שישי) כי היא קיבלה לידיה חלקים ראשונים ממערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400 - זאת חרף אזהרותיה של ארצות הברית כי היא תטיל עליה סנקציות אם תממש את העסקה עם רוסיה. בוושינגטון אומרים כי המערכת אינה יכולה להשתלב באלו של נאט"ו, שבהן חברה גם אנקרה, שהשתתפותה בתכנית לפיתוח חמקני ה-F-35 כבר הושהתה.

לפי משרד ההגנה, המשלוח הגיע לבסיס מורתד שבפאתי הבירה אנקרה. בכלי התקשורת הטורקיים נצפו לפחות שני מטוסי מטען מסוג AN-124 של חיל האוויר של רוסיה נוחתים בבסיס, ששימש את את המורדים שניהלו את ניסיון ההפיכה נגד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לפני שלוש שנים. "משלוח החלקים השייכים למערכת יימשך בימים הקרובים", הודיע מינהל התעשייה במשרד הביטחון של טורקיה. "אחרי שהמערכת תהיה מוכנה לחלוטין, השימוש בה יהיה בהתאם להחלטת הרשויות הרלוונטיות".

השירות הפדרלי של רוסיה לשיתוף פעולה טכני צבאי, אישר מוקדם יותר כי מוסקבה החלה לספק את מערכות ההגנה מפני טילים מסוג S-400 לטורקיה, וכי המשלוחים יימשכו לפי לוח הזמנים המוסכם.

בנאט"ו אמרו כי הם "מודאגים" ממשלוח הטילים. לאור החשש של המשקיעים מפני סנקציות אמריקניות, הלירה רשמה ירידות שערים מאז הודעת משרד ההגנה של טורקיה.

עוד בוואלה! NEWS
ארדואן: נתחיל לקבל מרוסיה את מערכות ה-S-400 באמצע החודש הבא

המטוס שנשא את חלקי מערכת ה-S-400 מרוסיה לטורקיה - 12/7. רויטרס
אחד המטוסים שהובילו את חלקי מערכת ה-S-400 מרוסיה לטורקיה, היום/רויטרס

בסוף החודש הקודם נפגשו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בשולי פסגת G-20 ביפן ודנו בנושא. טראמפ העביר מסר לארדואן כי הוא מעוניין בפתרון משבר מערכות ההגנה האווירית בטורקיה מבלי שייגרם נזק ליחסי המדינות. ובטורקיה הביעו חשש אז מפעולות אמריקניות אפשריות שיזיקו ליחסים.

(עדכון ראשון: 10:44)

עוד באותו נושא

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ב-G-20 ביפן. רויטרס
טראמפ וארדואן בפסגת G-20 ביפן, סוף יוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully