וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הקרקעות בכפר כמא: הרוחות לא שוקטות - האווירה מתוחה

11.7.2019 / 22:46

השכנים זועמים לאחר שבמכרז להקמת בית ביישוב זכתה משפחה שאינה צ'רקסית. בכפר קיימו הפגנה שבה ביקשו "לשמור על המסגרת המיוחדת של העדה"

תושבת כפר כמא אוחזת שלט ובהפגנה נגד המרכז על הקרקע בו זכתה משפחה שלא מהעדה הצ'רקסית. 10 ביולי 2019. אלי אשכנזי
ההפגנה בכפר כמא, רביעי/אלי אשכנזי

אחרי שביישוב הצ'רקסי כפר כמא דרשו לבטל מכרז של משפחה שאינה צ'רקסית, הרוחות בכפר לא שוקטות, והמתיחות מורגשת באוויר. שלשום (רביעי) נערכה ביישוב עצרת מחאה בה השתתפו מאות תושבים. ראש המועצה המקומית כפר כמא, זכריה נאבסו, מואשם על ידי רבים מקרב המתנגדים לתוצאות המכרז. בהודעה שפרסם ביום רביעי כתב נאבסו בין השאר "יש לגלות אחריות ולמנוע מזרים לבנות בחלקות המיועדות לבני היישוב". הוא התחייב כי "זרים לא יבנו ביישוב".

הצ'רקסים הם קהילה קטנה מאוד בישראל המונה קצת יותר מ-4,000 בני אדם שגרים בשני ישובים, כפר כמא וריחניה. לצד השתלבות במדינת ישראל הם מקפידים לשמור על תרבותם, שפתם ומנהגיהם, מה שניתן לעשות רק בחיים בתוך הקהילה הקטנה שלהם בישראל. "צ'רקסי יכול לגור רק בכפר כמא ובריחניה ומצד שני מי שאינו צ'רקסי לא יכול להשתלב ביישוב שלנו. יש לנו תרבות ייחודית משלנו, הכוללת שפה ומנהגים, אנחנו כאן כבר 152 שנה שומרים על כך ומבקשים להמשיך ולשמור על המסגרת המיוחדת שלנו", אמר תושב כפר כמא.

עוד בוואלה! NEWS
"זרים לא יבנו פה": בכפר כמא דורשים לבטל מכרז של משפחה שאינה צ'רקסית
"לא למחוק את העבר": הצ'רקסים מציינים את השמדת עמם בטקס זיכרון

הפגנה בכפר כמא. אלי אשכנזי, אלי אשכנזי
"זרים לא יבנו ביישוב", ההפגנה בכפר כמא, רביעי/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי

מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) נמסר: המכרז המדובר התנהל לפי כל הכללים הנהוגים במתכונת של הרשמה והגרלה לבני מקום מחוסרי דיור שתנאיו נקבעו על ידי רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון. כל הליכי המכרז התנהלו כדין ופוקחו על ידי ועדה ציבורית שבראשה שופט בדימוס וחברים בה רואה חשבון ועורך דין שאינם עובדי המשרד. ההגרלה נערכה ללא קהל במשרדי הרשות. רשות מקרקעי ישראל פועלת בהתאם לדין ולהחלטות מועצת מקרקעי ישראל, ובהתאמה המכרז פתוח לכלל תושבי המדינה העומדים בקריטריונים שנקבעו למכרז.

עוד באותו נושא

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
הפגנה בכפר כמא. אלי אשכנזי, אלי אשכנזי
ההפגנה בכפר כמא, רביעי/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully