וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הראה חרטה כנה": קצין המשטרה מפרשת רונאל פישר שוחרר מהכלא

11.7.2019 / 18:28

ועדת השחרורים החליטה לשחרר את ערן מלכה, שהורשע בקבלת שוחד, אחרי שריצה חמש מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. זאת, לאחר שלדבריה עבר "מסלול טיפולי עמוק" בכלא. משפטו של עו"ד רונאל פישר עדיין מתנהל: "מלכה - היחיד שנתן את מלוא הדין בפרשה"

צילום: תאגיד "כאן 11", עריכה: תומר לוי

קצין המשטרה ערן מלכה, שהורשע בקבלת שוחד במסגרת פרשת רונאל פישר, שוחרר היום (חמישי) מהכלא, לאחר שוועדת השחרורים שבכלא השרון החליטה לקצר את עונשו. הוועדה התרשמה כי מלכה עבר בכלא "מסלול טיפולי עמוק", קיבל אחריות על מעשיו, והראה "חרטה כנה ונחישות לעשות שינוי פנימי אמיתי".

מלכה, המיוצג על ידי עורכי הדין שני אילוז ואלי זוהר, ריצה חמש מתוך שבע שנות המאסר שנגזרו עליו. בתוך כך, משפטו של הנאשם העיקרי בפרשה - עו"ד רונאל פישר - עדיין מתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים. בין נימוקי הוועדה להעניק למלכה שחרור מוקדם עמדה גם העובדה כי הוא "למעשה היחיד שנתן את מלוא הדין בפרשה הסבוכה הזו, שכן נגד יתר הנאשמים התיק עדיין מתנהל, ואילו האסיר שבפנינו כבר בשלב החקירה הודה במיוחס לו... מבלי שביקש לעצמו תמורה כלשהי".

ערן מלכה בעת שחרורו מכלא השרון 11 ביוני 2019. אתר רשמי
ערן מלכה/אתר רשמי

מלכה הורשע בקבלת שוחד ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לאחר שחתם על הסדר עד מדינה בפרשה. הוא שירת כקצין חקירות וראש צוות ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, והעביר לעו"ד פישר מידע מודיעיני רגיש הנוגע ללקוחותיו, שאליו נחשף במסגרת תפקידו.

בגזר הדין שניתן בשנת 2015 נכתב כי "הנאשם, קצין משטרה בכיר בתפקיד בכיר ורגיש, ביצע שורה של עבירות לאורך ימים כחלק מתכנית עבריינית שיטתית וכמעט ממוסדת, כשהוא מנצל את רום תפקידו ומעמדו, יוזם פעילות, מקבל שוחד וממשיך פעם אחר פעם. הנאשם לא היה רק שומר סף של שלטון החוק, תפקידו היה מהותי יותר, כמי שאמון להחזיק ולחזק את יסודות הבניין של שלטון החוק, אך הוא מעל, לא החזיק ולא חיזק, אלא כרסם שוב ושוב ביסודות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully