וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנותק מהמכונות: מת סמל המאבק על הזכות למות בצרפת

וינסנט למברט, שהיה משותק במשך שנים והוזן דרך צינורות, מת תשעה ימים אחרי ההחלטה הסופית של בית המשפט. הוריו ניהלו מאבק ממושך כדי להשאירו בחיים, אולם אשתו תמכה בניתוק

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

וינסנט למברט, חולה משותק שהמקרה שלו עורר סערה בצרפת לגבי הזכות למות, מת אחרי שנותק מהמכונות בתום הליך משפטי ממושך שפילג גם את משפחתו. הרופאים החלו לנתק אותו ממכשירי ההזנה בשבוע שעבר, אחרי פסיקה סופית של בית המשפט הגבוה לערעורים.

אחיינו סיפר כי הוא מת הבוקר (חמישי) בשעה 8:24, תשעה ימים אחרי שהצינורות הוסרו. למברט בן ה-42 הפך לצמח אחרי תאונת אופנוע שעבר ב-2008. בניגוד להורים, שניסו לעצור זאת עד הרגע האחרון, אשתו של למברט, ראקל, חמישה מאחיו ואחיינו תמכו בהחלטה להתחיל לנתק אותו מהמכשירים שמחזיקים אותו בחיים בבית חולים בריימס.

הוריו של למברט הובילו את המאבק המשפטי והציבורי בדרישה להשאירו בחיים, בעוד שאשתו תמכה בניתוק. המתת חסד אינה חוקית בצרפת, אבל לרופאים מותר להרדים חולים במחלות סופניות.

לקריאה נוספת
ברגע האחרון: בית משפט בצרפת הורה שלא לנתק את וינסנט מהמכונות

ווינסנט למברט בן ה-42, חולה משותק שהפך לסמל המאבק על 
הזכות למות בצרפת, נותק ממכונות ההזנה לאחר 11 שנים ונפטר. רויטרס
הפך לצמח אחרי תאונת אופנוע. וינסנט למברט/רויטרס

למברט נותק מהמכשירים אחרי שב-2 ביולי הפך בית המשפט העליון לערעורים החלטה קודמת וצוות רפואי בבית החולים החל לנתק את מכשירי ההזנה, בזמן שהבטיח שהוא "מורדם בצורה יסודית ומתמשכת". הוריו של למברט, שנלחמו עד הרגע האחרון כדי להשאיר את בנם בחיים, אמרו ביום שני כי הם "התפטרו" כדי לקבל את עובדת מותו.

אביו, פייר בן ה-90, אמר אחרי ההחלטה של בית המשפט כי זהו "רצח בתחפושת" ו"המתת חסד". עם זאת, רעייתו של בנו ובני משפחה אחרים אמרו כי הדבר האנושי לעשות זה לתת לו למות.

המתת חסד אינה חוקית בצרפת, אך הרופאים מורשים להרדים חולים סופניים. הצוות הרפואי שטיפל בו המליץ לנתק אותו מהמכשירים ב-2013, בהתייעצות עם אשתו, אחרי שנים שבהן לא הצליחו לשפר את מצבו באופן דרמטי. למברט, אח פסיכיאטרי בהכשרתו, היה משותק בכל גופו והוא הוזן דרך צינור שחובר לקיבתו.

הוריו, פייר וויויאן, קתולים אדוקים, ערערו על ההחלטה. היא הגיעה עד לפתחו של בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שאישר את החלטות בתי המשפט בצרפת. הממשלה גם דחתה קריאה של ועדה של האו"ם לעצור את יישום המהלך עד להמשך בחינתו, בטענה שהיא אינה מחויבת לה. ההורים אף פנו בצעד נואש לנשיא עמנואל מקרון, אך ללא הועיל משום שהוא סירב להתערב בפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אמו של וינסנט למברט, 9 ביולי 2019. רויטרס
אמו של וינסנט מגיעה לבית החולים, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully