וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: בית משפט בצרפת הורה שלא לנתק את וינסנט מהמכונות

שעות אחרי שהרופאים החלו להפסיק את ההזנה שהותירה בחיים את וינסנט למברט המשותק בכל גופו, בית משפט לערעורים קיבל את דרישת ההורים. "זה ניצחון גדול מאוד", אמרה האם, שנאבקה באשתו של בנה ובבני משפחה אחרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית משפט בצרפת פסק הלילה (שלישי) כי על הרופאים להמשיך את הטיפול בווינסנט למברט, חולה משותק שהמקרה שלו עורר סערה במדינה. זאת אחרי שאתמול החל בית החולים שבו הוא מאושפז בניתוקו מהמכונות שהזינו את למברט בן ה-42 בשנים האחרונות, בהתאם לבקשת אשתו ובני משפחה אחרים. הוריו של למברט הובילו את המאבק המשפטי בדרישה להשאירו בחיים.

"זהו ניצחון גדול מאוד", אמרה האם ויויאן בת ה-73 על ההחלטה הדרמטית של בית המשפט לערעורים בפריז. "הם הולכים להמשיך בהזנה שלו ולתת לו שתיה. לשם שינוי, אני גאה בבתי המשפט". הפסיקה הפכה החלטות משפטיות קודמות, שאמרו כי יש לנתק את למברט מהמכשירים.

למברט בן ה-42 הפך לצמח אחרי תאונת אופנוע שעבר ב-2008. בניגוד להורים, שניסו לעצור זאת עד הרגע האחרון, אשתו של למברט, ראקל, חמישה מאחיו ואחיינו תמכו בהחלטה להתחיל לנתק אותו מהמכשירים שמחזיקים אותו בחיים בבית חולים בריימס.

וינסנט למברט. אתר רשמי
"לשם שינוי, אני גאה בבתי המשפט". וינסנט בבית החולים/אתר רשמי

וינסנט סנצ'ס, הרופא שטיפל בלמברט וספג את זעמם של ההורים, אמר אתמול במסר למשפחה כי בית החולים החל בעצירת הטיפולים ובהרדמתו של למברט. בהודעה, שהגיעה לידי סוכנות הידיעות הצרפתית, הוא דחק בבני המשפחה "להתאחד סביבו כדי שהרגעים האלו יהיו שלווים, אינטימיים ואישיים ככל האפשר".

המתת חסד אינה חוקית בצרפת, אך הרופאים מורשים להרדים חולים סופניים. הצוות הרפואי שטיפל בו המליץ לנתק אותו מהמכשירים ב-2013, בהתייעצות עם אשתו, אחרי שנים שבהן לא הצליחו לשפר את מצבו באופן דרמטי. למברט, אח פסיכיאטרי בהכשרתו, היה משותק בכל גופו והוא הוזן דרך צינור שחובר לקיבתו.

הוריו, פייר וויויאן, קתולים אדוקים, ערערו על ההחלטה. היא הגיעה עד לפתחו של בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שאישר את החלטות בתי המשפט בצרפת. הממשלה גם דחתה קריאה של ועדה של האו"ם לעצור את יישום המהלך עד להמשך בחינתו, בטענה שהיא אינה מחויבת לה. ההורים אף פנו בצעד נואש לנשיא עמנואל מקרון בסוף השבוע האחרון, אך ללא הועיל.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully