וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה תיירים נהרגו בסופות עוצמתיות בצפון יוון

11.7.2019 / 20:43

מזג אוויר סוער פוקד את חצי האי כלקידיקי, שאליו מגיעים תיירים רבים בחודשי הקץ. בין הקורבנות גם שני ילדים. עוד כמה איש נוספים נפצעו. "זה היה כל כך מהיר ופתאומי"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שישה תיירים, בהם שני ילדים, ואדם נהרגו ויותר ממאה אחרים נפצעו בסופה עוצמתית ובגשמי זלעפות שהכו בצפון יוון - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות. בתיעוד שפורסם בטלוויזיה המקומית נראו רוחות חזקות הולמות במסעדה בחצי האי כלקידיקי, אזור הפופולרי בקרב תיירים בקיץ. ברחובות הערים באזור היו פזורים עצים שנעקרו ממקומם ואופנועים הפוכים.

עדי ראיה סיפרו כי הסופה החריגה הלמה באזור במשך דקות אחדות, אולם בעוצמה רבה. סופת הברקים, שהיא חלק מתופעה הנקראת "תא-על", היא הנדירה ביותר מסוגה, אולם גם האלימה ביותר. "הרוח הייתה כל כך חזקה, זה אסון של ממש", אמר תייר מסרביה, שהזדהה רק בתור ברטיסלב.

"זאת הפעם הראשונה ב-25 שנות הקריירה שלי שחוויתי דבר כזה", אמר את'נסיוס קלטסס, מנהל מרכז רפואי, שאליו פונו פצועים רבים שסובלים משברים. "זה היה כל כך מהיר ופתאומי", הוא אמר לטלוויזיה המקומית. לדבריו, הובאו לקליניקה שלו פצועים מגיל שמונה חודשים ועד בני יותר מ-70. חלקם סבלו מפציעות ראש מעצים שקרסו ומחפצים אחרים שנפלו עליהם.

עוד ידיעות מהעולם
איראן ממשיכה לאיים: בריטניה וארה"ב יצטערו על תקרית המכלית

נזקים משיטפונות בצפון יוון, 11 ביולי 2019. רויטרס
נזקי השיטפונות באחד המלונות באזור, היום/רויטרס

בין ההרוגים היו שני תיירים צ'כים, שהטיולית שבה נסעו נסחפה בסערה. במקום אחר באזור, אישה ובנה בן השמונה, מרומניה, נהרגו כשגג מסעדה קרס עליהם בניה פלג'יה. שני אזרחים רוסים, גבר וילד קטן, מת כשעץ קרס ליד המלון שלהם בעיירת החוף פוטידה. אדם שביעי, שזהותו לא ידועה עד כה, נמצא בים.

הסופה החריגה בעונה חמה זו של השנה תפסה את הממשלה השמרנית החדשה בימיה הראשונים. גורם בממשלה אמר כי ראש הממשלה החדש קריאקוס מיטסואקיס ביטל את האירועים שתוכננו לו להמשך היום והוא מעודכן באופן שוטף במתרחש. השר להגנה אזרחית, מיכאליס כריסוצ'ואידיס, סייר באזור האסון ואמר כי יוון מתאבלת על אובדן החיים. "ביים הקרובים, כל הנזק יתוקן", הבטיח. רק לפני שנה חוותה המדינה אסון טבע אחר, כשכמעט מאה אנשים נספו בשריפות יער באזור אתר הנופש מאטי.

(עדכון ראשון: 11:37)

עוד בוואלה!

תקרית במפרץ הפרסי: איראן ניסתה להשתלט על מכלית נפט בריטית

לכתבה המלאה
שני אזרחי צ'כיה, שני אזרחי רומניה ושני אזרחי רוסיה 
נהרגו ועוד עשרות נפצעו בסופות שפקדו את צפון יוון. רויטרס
שני אזרחי צ'כיה, שני אזרחי רומניה ושני אזרחי רוסיה נהרגו ועוד עשרות נפצעו בסופות שפקדו את צפון יוון/רויטרס
נזקים משיטפונות בצפון יוון, 11 ביולי 2019. רויטרס
נזקים משיטפונות בצפון יוון, 11 ביולי 2019/רויטרס
נזקים משיטפונות בצפון יוון, 11 ביולי 2019. רויטרס
נזקים משיטפונות בצפון יוון, 11 ביולי 2019/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully