וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחטו את בעלי המפעל - והציתו את מחסניו: אישום נגד 3 תושבי הצפון

11.7.2019 / 8:35

שניים מהנאשמים, קרובי משפחה, התפטרו מהעבודה במפעל בחיפה. אחד מהם, לפי כתב האישום, דרש שהעסק ישלם לו בגין סיום העבודה מעבר לפיצויים שהגיעו לו. לאחר שהנאשמים איימו עליו ודרשו ממנו 100 אלף שקלים, פנה מנהל העסק למשטרה - שהפתיעה את השלושה כשבאו לגבות את הסכום

עריכה: ליר שפיגלר

כתבי אישום הוגשו נגד שלושה צעירים ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בחיפה בגין סחיטה בכוח ובאיומים של בעלי מפעל בחיפה - שהציתו את מחסני המפעל שלו בחודש שעבר, וגרמו לנזק של חצי מיליון שקלים. "עבירות חמורות ומכוערות" - תיארו במשטרה את מעשיהם.

החברה, "עומבר הנדסת חומרים וסחר", מתמחה בקנייה, שיפוץ ומכירה של משטחים משומשים מעץ ופלסטיק בכל הגדלים ולכל מגוון התעשיות בישראל. שניים מהנאשמים, אברהים חטיב ואחמד מוסטפא - קרובי משפחה בני 20 מהכפר אעבלין - עבדו שניהם בעסק במשך כשנתיים, עד שהודיעו על התפטרותם בחודש פברואר השנה. זמן קצר אחר כך הודיע חטיב למנהל כי הוא מבקש לשוב ולעבוד בחברה - אך סורב. על פי כתב האישום, אז דרש חטיב שהעסק ישלם לו כספים בגין סיום עבודתו, מעבר לכספי הפיצויים שהצטברו לזכותו ושלא היו ניתנים לפדיון באותה עת. מכתב האישום עולה שהשניים החליטו עם חברם פארס חסן בן ה-19 מחיפה - אחיו של גיסו של חטיב - לסחוט את המעסיק לשלם להם 100 אלף שקלים שיתחלקו ביניהם, כך שכל אחד מהם יקבל 30 אלף שקלים וביתרה - 10,000 שקלים - הם ירכשו משהו ביחד.

על פי כתב האישום, בליל 6 ביוני, ניסה חסן בנוכחות חמיד ומוסטפא להתקשר פעמיים למנהל המפעל, ומשלא נענה, נסעו השלושה ברכבו של חטיב אל תחנת הדלק "סטאר" בכניסה לאעבלין, שם רכשו בנזין שהוכנס אל שני בקבוקי פלסטיק של ליטר וחצי כל אחד. התביעה טוענת כי הם המתינו עד השעה 03:00 לפנות בוקר, ואז נסעו אל מקום הסמוך לעסק, קפצו מעל הגדר ההיקפית אל חצר המפעל ברחוב החרש במפרץ חיפה בו מוחזקים משטחי עץ רבים - ושם, בשני אתרים נפרדים, הם שפכו את הבנזין והציתו אותו. מכתב האישום עולה כי מיד לאחר מכן הם הסתלקו מהמקום ברכב.

שריפה בחצר מפעל במפרץ חיפה. דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף, דוברות כב"ה
הכבאים שהוזעקו למקום מצאו להבות גבוהות במיוחד. זירת האירוע/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף

כוחות כיבוי רבים, לרבות קצינים ומפקדים הגיעו למקום כדי לסייע במאמצי ההשתלטות על האש. שמונה צוותי כיבוי, בסיוע עשרה רכבי אספקת מים כבדה, פעלו כדי לכבות את האש. לוחמי האש, בראשות רב-רשף רמי מרום, נאבקו בלהבות ובקרינת החום העזה תוך פעולה במספר גזרות במקביל, על מנת לבלום את מעבר האש לבתי עסק סמוכים. אחד מבתי המלאכה השכנים הוא עסק של צמיגי ענק לכלים תעשייתיים, ואילו עסק אחר מאחסן כמויות גדולות של אלומיניום. התפשטות האש לכל אחד מעסקים אלה הייתה יכולה להכפיל ולשלש את הנזק ואת הסכנה לאובדן שליטה. בסופו של דבר, השתלטו הכבאים על האש במאמץ רב.

לחוקר הדליקות של רשות הכבאות שהוזעק למקום לא היה ספק שמדובר בהצתה, והוא שיתף את מסקנותיו עם המשטרה. החקירה הוטלה על שוטרי תחנת זבולון, שהסתייעו בין היתר בחוקרי הצתות של המטה הארצי. במהלך החקירה התגלו טביעות אצבע של חטיב על הגדר, בעוד מצלמות אבטחה תיעדו את השלושה פועלים בחצר המפעל.

התרגיל המשטרתי בצומת אלונים

בינתיים, על פי כתב האישום, בערבו של אותו יום, שוב בנוכחות חמיד ומוסטפא, התקשר חסן למנהל העסק, והודיע לו כי עליו לשלם מאה אלף שקלים עד למחרת ב- 12:00, ציין כי הוא יודע מה ביכולתו לעשות והזהיר אותו לבל יערב את המשטרה. עוד עולה כי כמה ימים אחרי כן שוב התקשר חסן בנוכחות השניים, חזר על הדרישה והסביר כי שנה וחצי קודם לכן היה מנהל העסק חייב 40 אלף, אבל הוא דורש כעת מאה אלף בהתחשב בריבית שנוספה לאור התקופה שחלפה. הוא איים על המנהל שיש לו עסקים רבים ורכוש רב אותם ניתן להצית, איים אף כי יצית את אשתו וטען כי יש לו אנשים מטעמו שירדפו את המנהל אם הוא עצמו ייעצר. הוא הודיע לו כי כמה ימים לאחר מכן הוא יתקשר אליו ויודיע לו היכן עליו למסור את הכסף הנדרש.

המנהל פנה למשטרה שהחלה להאזין לטלפון שלו והקליטה את השיחות, והנחתה אותו לתאם מפגש עם אותו חסן שהמשיך להתקשר מדי יום-יומיים לדרוש את הכסף - כך על פי כתב האישום. המפגש נקבע לבסוף ל-20 ליוני. דוד, קצין משטרה בדרגת פקד, התחזה כשליחו של המנהל, ומשה, נגד בדרגת רב סמל-בכיר, התחזה לנהג מונית. הפגישה נקבעה לצומת אלונים, סמוך לרמת ישי.

שריפה בחצר מפעל במפרץ חיפה. דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף, דוברות כב"ה
נזק המוערך בכחצי מיליון שקלים. זירת האירוע/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף

מכתב האישום עולה ששלושת הנאשמים הגיעו למקום ברכב. חמיד ומוסטפא ישבו על ספסל במתחם בעוד חסן, שהדריך את אברהים לתצפת, נכנס עם דוד למונית - ושם ביקש ממנו "את הדבר אותו בא לקחת", וקיבל ממנו קופסה בה אמור היה להיות הכסף. מיד אחר כך עצר אותו דוד, ובמקביל נעצרו חמיד ומוסטפא, אשר עוד ישבו על הספסל והמתינו לחסן. במהלך החקירה נעצרו עוד חשודים, שבינתיים שוחררו.

במקביל להגשת כתב האישום כנגד השלושה, מבקשת הפרקליטות את המשך מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. דיון בבקשה עוד יתקיים, ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את מעצרם עד החלטה אחרת. עו"ד עיסאם טנוס המייצג את אברהים חטיב, עו"ד פאתמה אבו עסבה ממשרד עו"ד סאהר פאר המייצג את אחמד מוסטפא ועו"ד יגאל טרובמן המייצג את פארס חסן לומדים כעת את תיק החקירה. כולם מייצגים בתיק הזה מטעם הסניגוריה הציבורית.

שריפה בחצר מפעל במפרץ חיפה. דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף, דוברות כב"ה
לחוקר הדליקות שהוזעק למקום לא היה ספק שמדובר בהצתה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף

ביום הגשת כתבי אישום אלה, נחשפה פרשיה נוספת שעניינה הצתות בזדון, במסגרתה פארס רמיחאת, עבריין תושב חיפה בן 46, נעצר כחשוד בסדרת הצתות במגרשי רכב. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בחיפה הוארך ביום שני בשלושה ימים, כאשר היחידה המרכזית של מחוז חוף טוענת שבחודש שעבר הוא הצית מבנה משרדים וכלי רכב של חברת ההשכרה שלמה סיקסט בעיר נשר, ובנוסף הצית מבנה משרדים של החברה בשדרות ההסתדרות בחיפה, ירה לעבר משרד של החברה בחיפה והצית כלי רכב נוסף במגרש של החברה בעכו. בימ"ר טוענים כי הרקע למעשים הוא סכסוך עם בעלי החברה. עו"ד תומר נווה הכחיש בשמו של החשוד את המיוחס לו ואף טען לאליבי, ואתמול הוא כבר הביא לשחרורו בתנאי שלא ייכנס למגרשי החברה למשך 30 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully