וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחפים באוסטרליה נושאים חיידקי על שעלולים לסכן בני אדם

במחקר שנערך על אוכלוסיית השחפים במדינה נמצאו ב-20% מהציפורים בקטריות מסוכנות בצואה שלהם, שבמגע אדם יכולות להדביק. "זו קריאת השכמה"

שחף, סידני אוסטרליה. רויטרס
עמידים בפני אנטיביוטיקה, שחף באוסטרליה/רויטרס

מדענים מזהירים כי שחפים המצויים ברחבי אוסטרליה נושאים עמם חיידקי-על העמידים בפני אנטיביוטיקה. הם מצאו כי 20% מתוך אוכלוסיית השחפים הכסופים במדינה נושאים בקטריות, כמו אי-קולי, היכולה לגרום לזיהום בדרכי השתן ובדם ולאלח דם. המחקר העלה חשש כי הם עלולים להדביק בני אדם ובעלי חיים אחרים.

"זאת קריאת השכמה", אמרו המדענים על השחפים החולים, שלפי הסברה נדבקו אחרי שחיפשו מזון בזבל ובביוב. המדענים ערכו את המחקר מטעם אוניברסיטת מורדוך בעיר פרת' ואמרו כי הוא "מאיר עיניים".

ד"ר סם אברהם, מרצה לווטרינריה ולמחלות מידבקות, אמר כי "אני חושב שזו קריאת השכמה לממשלה ולרשויות השונות, כמו הרשות לטיפול במים והמועצות הגדולות שמטפלות באשפה, לעבוד יחד כמו שצריך כדי לטפל בבעיה הזאת".

בני אדם יכולים להידבק בבקטריה הזו אם הם נוגעים בצואה של השחפים, אבל הסיכון נחשב לנמוך אם הם שוטפים את ידיהם לאחר מכן. המחקר הראה כי חלק מהחיידקים שנמצאו בצואת השחפים היו חסינים מפני תרופות נפוצות, כולל לקרבפנם, שהיא התרופה החדשה ביותר נגד זיהומים קשים.

עוד בוואלה! NEWS
אוסטרליה: עבריין המין שוחרר מהכלא - ויורשה ללכת לנשים בזנות
בית המשפט באוסטרליה קבע: תורם זרע הוא אביה החוקי של ילדה
בתוך ביצה אוסטרלית: נחש תועד בולע תנין בשלמותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully