וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא לא ידע": ההסבר של לפיד ל"בעיית הזיכרון" של נתניהו

8.7.2019 / 12:23

מספר 2 בכחול לבן טען שהרגע שבו נתניהו ביקש מהנוכחים בישיבת הממשלה להפגישו עם שר הבריאות הוא "מסמל ביותר את רוח התקופה". הוא תקף אותו על מדיניותו, וטען שהוא "עסוק מדי בכתבי האישום, בתככים הפוליטיים, במטוס המיותר, ובעיקר בעצמו"

עריכה: ניר חן

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו "שכח" אתמול מי שר הבריאות של מדינת ישראל, היום (שני) ניצל יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן יאיר לפיד את ההזדמנות כדי לתקוף אותו על מדיניות הממשלה. בפוסט שהעלה לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, הוא הזכיר את ההתרחשות אמש בישיבת הממשלה ואף פורסמה בוואלה! NEWS במהלכה נתניהו ביקש שיפגישו אותו עם שר הבריאות.

"מכל השנתיים האחרונות זה הרגע שמסמל יותר מכל את רוח התקופה", כתב לפיד. "ראש הממשלה נתניהו דופק על השולחן ומכריז 'תקבעו לי פגישה עם שר הבריאות'. משתררת שתיקה. ואז המנכ"ל אומר: 'אדוני ראש הממשלה, אתה שר הבריאות'. צחקוקים. שתיקה. מבוכה".

לפיד האשים את נתניהו בכך שאף על פי שהוא המחזיק בתיק, הוא שכח את אחריותו לטיפול במצבה של מערכת הבריאות. "זו הייתה מבוכה משתקת של אנשים שיודעים שהם יושבים מול מישהו שאיבד את זה", כתב לפיד. "נתניהו לא היה מתבלבל ככה לפני שלוש שנים. אפילו לא לפני שנתיים".

עוד בוואלה! NEWS:
"למה לרצוח?": משפחתו של סלומון עלתה לקברו וקראה להמשיך במחאה

יאיר לפיד ועידן רול במצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
"הוא לא ידע". לפיד/ניב אהרונסון

"אפשר לא לזכור איפה שמת את המפתחות בבוקר, מותר לא לזכור נתונים כלכליים, בשביל זה יש לך עוזרים", המשיך לפיד. "אבל לא לזכור שאתה שר הבריאות של מדינת ישראל? לא לזכור שאתה אחראי על כל בתי החולים, כל האמבולנסים, כל הרופאים והאחיות והחולים ופנימית א' ומחלקות הילדים? נתניהו לא זכר שהוא שר הבריאות, לא בגלל שיש לו אלצהיימר. אין לו. הוא לא זכר, כי הוא לא עובד בזה. כי זה לא באמת מה שחשוב לו. הוא עסוק מדי. בכתבי האישום שלו, בתככים הפוליטיים שלו, בעסקנים שלו, בשותפים הטבעיים שלו, במטוס המיותר הזה שהוא כל כך רוצה. הוא עסוק בעיקר בעצמו".

בסוף הפוסט הבטיח לפיד כי אם כחול לבן תקים ממשלה, הם ימנו שר בריאות ש"אם יעירו אותו בשלוש בבוקר, אחרי עשרים שעות עבודה, וישאלו אותו מי שר הבריאות, הוא יענה מיד: 'אני! איך אני יכול לעזור לכם?'".

למרות דבריו של לפיד, הנוכחים בישיבת הממשלה אתמול ציינו כי נתניהו התכוון בדבריו לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וההערה התקבלה בהומור. הישיבה עסקה בהפחתת הנטל הרגולטורי ובמהלכה הציג נתניהו דוח בנושא.

ישיבת ממשלה 7.7.2019. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"הדברים התקבלו בהומור". ישיבת הממשלה, אתמול/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

במהלך הישיבה, ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, סקר בפני השרים את עיקרי העשייה בכל הקשור להורדת הנטל הרגולטורי במשרדי הממשלה. בספר שהוצג היום לממשלה פורטו 58 תכניות של משרדי הממשלה השונים, שיובילו לחיסכון ישיר בעלויות למשק של כ-1.5 מיליארד שקלים בכל שנה, ויביאו לחיסכון בימי המתנה לאישורים של יותר משבעה מיליון ימים בכל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully