וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך יומיים: רעידת אדמה חזקה הורגשה בקליפורניה

המכון הסיסמוגרפי האמריקני מדד רעידת אדמה בעוצמה של 7.1, וכמה בני אדם נפגעו באורח קל. בעקבות הרעש פרצו כמה שריפות באזור וכ-2,000 בתים נותקו מחשמל. תושבים טענו כי הרעידה נמשכה כ-45 שניות, זמן ארוך יותר מהרעש יום קודם לכן. קיים חשש לרעידות משנה נוספות

צילום: רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 7.1 הורגשה היום (שבת) בדרום קליפורניה, יום לאחר רעידת האדמה החזקה ביותר שהורגשה באזור זה 25 שנה. הרעש הכה כ-17 קילמוטרים צפון-מזרחית לעיר ריד'גקרסט, שם נרשמו כמה מוקדי שריפות. הרשויות מסרו כי באזור פרצו כמה בני אדם נפגעו, וכ-2,000 תושבים נותקו מחשמל.

כוחות החירום דיווחו על כמה מבנים שנפגעו ברעידת האדמה באזור מחוז סן ברנדינו הסמוך ללוס אנג'לס. "בתים רעדו, יסודות מבנים נסדקו וקירות קרסו", אמרו כוחות הכיבוי של סן ברנדינו. ממחלקת כיבוי האש של לוס אנג'לס נמסר כי היו דיווחים על נפילות חשמל מקומיות בכמה חלקים של העיר. צוותי הכיבוי עדיין סוקרים את היקף הנזק, אך בשלב זה לא זוהה נזק לתשתיות.

לקריאה נוספת בנושא
החזקה ביותר זה 20 שנה: רעידת אדמה בעוצמה 6.4 פקדה את דרום קליפורניה

בית עולה באש לאחר רעידת אדמה בקליפורניה, 6 ביולי 2019. רויטרס
שריפה שפרצה בעקבות רעידת האדמה בקליפורניה, היום/רויטרס

"ראיתי את כבלי החשמל מתנדנדים", סיפר אנדרו ליפמן, המתגורר בפרבר בדרום פסדינה. הוא ישב בחצר ביתו וקרא את העיתון כשרעידת האדמה החלה וחישב כי היא נמשכה כ-45 שניות.

משחק כדורסל שהתקיים באיצטדיון בלאס וגאס, שכל 17 אלף מושביו התמלאו, הופסק בעקבות רעידת האדמה. דניאל ארל ואשתו היו בין הצופים כשהרעש עצר את ההתרחשות על המגרש. "כולם קפצו מעלינו כדי לברוח", שחזר. "אשתו החזיקה אותי ממש חזק. אני מופתע שהזרוע שלי עוד קיימת".

עוד באותו נושא

חשד להצתה בראש העין: גן הילדים שבו נעצרה גננת בחשד להתעללות עלה באש

לכתבה המלאה
מוצרים בסופר התפזרו על הרצפה בעקבות רעידת אדמה בקליפורניה, 5 ביולי 2019. AP
מוצרים שנפלו בסופרמרקט בקליפורניה בעקבות רעידת האדמה/AP

כמה גלים של רעידות משנה הורגשו לאחר רעידת האדמה ביום חמישי, שהגיעה לעוצמה של 6.4. ביום חמישי דווח על כמה פצועים ועל שני בתים שנשרפו בעקבות פגיעה במערכת צינורות הגז. בעקבות הרעידות הודיעה חברת הרכבת של לוס אנג'לס כי היא עוצרת את השירות לארבעה מיליון תושבי העיר.

לוסי ג'ונס, סיסמולוגית במכון לטכנולוגיה בקליפורניה, טענה כי יש סיכוי של אחד לעשר שרעידת אדמה נוספת בעוצמה 7 תורגש באזור בשבוע הבא. לדבריה, הסיכוי לרעידת אדמה בעוצמה 5 "כמעט ודאי" ורעידות משנה יכולות להתרחש במדינה גם בעוד שנים.

(עדכון ראשון: 08:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully