וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקורקעו: חודשו טיסות האימונים ב"ראם" ו"קרנף" בחיל האוויר

5.7.2019 / 14:33

בהמשך להידרדרות מטוס ה"קרנף" בינואר השנה, הנחה מפקד חיל האוויר לחדש את טיסות האימונים במערך אחרי תהליך משותף עם התעשייה האווירית לתיקון הליקויים. בנוסף לכך, הוחלט על תוכנית ארוכת טווח להמשך הטיפול ברמת האחזקה של המטוסים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תומר לוי
מטוס הרקולס שעבר השבחה קרנף מושבח בבסיס נבטים. ראובן קסטרו
מטוס קרנף של חיל האוויר/ראובן קסטרו

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הנחה היום (שישי) להחזיר את מערכי מטוסי ה"קרנף" וה"ראם" לטיסות אימונים בחיל האוויר החל מיום ראשון הקרוב, אחרי שקורקעו. זאת, בהמשך למסקנות ועדת החקירה להתדרדרות מטוס הקרנף בינואר השנה. במהלך התקרית, שאירעה במסגרת בדיקות שגרתיות בתחילת השנה, אחד מהמטוסים הידרדר כמאה מטרים ממסלול הטיסה לתעלה סמוכה ונזק נגרם לכנף השמאלית ולגוף המטוס.

ההחלטה התקבלה בהמלצת ראש להק הציוד, תת-אלוף שמעון צנציפר, ולאחר תהליך משותף של חיל האוויר והתעשייה האווירית בשבועיים האחרונים. על פי דובר צה"ל, "במסגרת התהליך תוקנו הליקויים המיידיים וגובשה תכנית להמשך שיפור ברמת האחזקה ובתהליכי הבטחת האיכות".

תיקון הליקויים נבדק אתמול במסגרת ביקורת של להק הציוד למערך האחזקה של התעשייה האווירית בבסיס חיל האוויר בנבטים. הביקורת, שעברה בהצלחה, "הצביעה על שיפור באיכות ומקצועיות התהליכים ברמת האחזקה, ובסיכומה הוחלט על תוכנית ארוכת טווח להמשך טיפול ברמת האחזקה כפי שסיכם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, לאור ועדת החקירה". עוד נמסר כי "חיל האוויר ימשיך בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית המהווה מרכיב מרכזי ביכולות המבצעיות של החיל".

עוד בוואלה! NEWS:
גררו לסמטה חשוכה: שני תושבי ראשל"צ חשודים כי הכו ואנסו נערה
המפגש הסודי עם הטייקון הפלסטיני: הצצה למאמץ להרגעת הגדה
מתמטיקה של מספרים קטנים: השמאל והימין לכודים במלחמת אגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully