וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לנתק אותם מהשורשים: "סין מפרידה ילדים מוסלמים מהוריהם"

במקביל למעצרם של בני המיעוט האויגורי במחנות לחינוך מחדש במחוז שינג'יאנג שבמערב המדינה, מנתונים ומעדויות המשפחות המוסלמיות עולה כי הרשויות בסין מפרידות את הילדים באופן שיטתי. "שמעתי שלקחו אותם לבית יתומים", סיפרה אחת מהאמהות שהחזיקה את תמונת ילדיה

צילום: Amnesty International

סין מפרידה במכוון ילדים מוסלמים ממשפחותיהם כדי להרחיק אותם מאמונותיהם ומשפתם במחוז שינג'יאנג שבמערב המדינה - כך עולה ממחקר חדש על בני המיעוט האויגורי. המחקר, שמתבסס על מסמכים פומביים ומגובה על ידי עשרות ראיונות עם בני המשפחה, מצביע על כך שהפנימיות מורחבות על ידי הרשויות עבור הילדים שהוריהם מוחזקים במחנות ענק ל"חינוך מחדש".

ברשת BBC אספו חלק מהעדויות המפורטות בנוגע למה שעולה בגורלם של הילדים המוסלמים. על פי הנתונים, בעיירה אחת בלבד נרשמו יותר מ-400 ילדים שאיבדו את שני הוריהם לטובת מחנות מעצר או בתי סוהר. כך, במקביל למאמצים לכפות על המבוגרים האויגורים במחוז שינג'אינג להמיר את זהותם, עולה מהראיות כי מתנהל מבצע להפריד את ילדיהם באופן שיטתי משורשיהם המוסלמיים.

עוד בנושא:
עיניים פקוחות לרווחה: משטרת סין עוקבת באפליקציה אחרי המיעוט המוסלמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הילדים המוסלמים שהופרדו מהוריהם/מערכת וואלה, צילום מסך
כיתה במרכז חינוך מחדש של מוסלמים במחוז שינג'יאנג, סין, 4 בינואר 2019. רויטרס
כיתה במרכז לחינוך מחדש בסין/רויטרס

הפיקוח ההדוק במחוז שינג'יאנג, שבו מתנהל מעקב אחר עיתונאים זרים לכל אורך שעות היממה, הופך את איסוף העדויות למשימה בלתי אפשרית. עם זאת, רבים מההורים התקבצו בטורקיה על מנת לספר את סיפורם. בני המיעוט האויגורי מנהלים קשרים הדוקים עם המדינה, אליה רבים מהם נסעו כדי ללמוד, לעשות עסקים, לבקר קרובי משפחה או לברוח מחוקי הגבלת הילודה והדיכוי הדתי בסין. אלא שבשלוש השנים האחרונות הדיכוי נגד האויגורים הלך וגבר, כך שעבור ההורים - המשמעות של החזרה לסין היא הסתכנות במעצר ובשליחה למחנות לחינוך מחדש.

עשרות ההורים החזיקו תמונות של ילדיהם שנותרו במחוז שינג'יאנג. ב-60 ראיונות נפרדים, העידו ההורים וקרובי המשפחה הנוספים בחרדה וסיפקו פרטים על היעלמותם של יותר ממאה ילדים. "אני לא יודעת מי מחפש אותם. אין קשר איתם בכלל", אמרה אחת האימהות והצביעה על תמונה של שתי בנותיה הצעירות. "אם נוספת, שהחזיקה תמונה של שלושת בניה ובתה, מחתה את דמעותיה. "שמעתי שלקחו אותם לבית יתומים", סיפרה. אחד האבות, שאשתו עצורה בסין, סיפר שהוא חושש ששמונת ילדיהם הועברו למשמרות המדינה. "אני חושב שהם נלקחו למחנות לחינוך מחדש של ילדים", אמר האב.

מסגד במחוז שינג'יאנג, סין, 2017. AP
אישה מוסלמית עם עגלת תינוק מול מסגד במחוז שינג'יאנג/AP

המחקר החדש שופך אור על מה שעלול לעלות בגורלם של אותם הילדים. החוקר הגרמני ד"ר ארדיאן זנץ מצא כי סין משקיעה מאמצים בהגדלת בתי הספר במחוז, שכוללת הרחבה של הקמפוסים ושל הפנימיות בקני מידה גדולים. המשמעות היא שסין מרחיבה את יכולותיה לטפל במספר גדול של ילדים, בדיוק כשרבים מהמבוגרים המוסלמים מוחזקים במעצר, וככל הנראה מייעדת את הפנימיות החדשות לטיפול בילדיהם של אותם העצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully