וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה בלי כלה: בין טהראן לפלאפל, בפתח תקוה נוסדה "כיכר טראמפ"

4.7.2019 / 10:46

שני שרים, ראש עיר אחד וכמה עשרות פתח תקוואים הפכו אתמול כיכר פשוטה עם מזרקה בלב העיר ל"כיכר דונלד טראמפ". הקשר בין הנשיא ה-45 של ארצות הברית לאם המושבות מעולם לא נראה ברור כל כך

השקת כיכר טראמפ בפתח תקוה עם ראש העיר רמי גרינברג, אלי כהן וישראל כץ 3 ביולי 2019. דוברות עיריית פתח תקווה, אתר רשמי
השרים כהן וכץ עם ראש העירייה גרינברג. כיכר טראמפ/אתר רשמי, דוברות עיריית פתח תקווה

קל לצחוק על פתח תקוה. כל פתח תקוואי למד את זה על בשרו. ספר שאתה מראשון לציון, מחולון או מגבעתיים, ואיש לא יתרגש. אבל אם תחשוף שאתה גר באם המושבות, העיר שבקצה רחוב ז'בוטינסקי - תזכה לנחירת לגלוג קלה וטפיחת תנחומים כבדה. אבל פתח תקוה לא כזאת גרועה, וזה טייטל די מספק לכל עיר במרכז שאינה תל אביב. נכון, יש לה אפס סקס אפיל והיא לא מגניבה במיוחד - אבל בניגוד לכמה משכנותיה, פתח תקוה היא עיר עם אופי. אופי מעפן.

הימים הם ימי הפגנות ההזדהות עם יוצאי אתיופיה, והכוננות בשיאה ברחוב חיים עוזר המרכזי, בו שוכנים בניין העירייה, פסל ביזאר של יואל משה סלומון מייסד העיר כשהוא רכוב על אופנוע, וספסלים שמעוצבים בסגנונו של האדריכל הקטלאני גאודי. בעוד רגע תהפוך "הכיכר עם המזרקה ברחוב חיים עוזר", כפי שכינינו אותה בעיר עד היום - ל"כיכר דונלד טראמפ" ע"ש "הנשיא ה-45 של ארה"ב, והראשון להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל", כפי שנכתב בשלט שמעליו יוסר הלוט.

עוד בוואלה! NEWS:
"נעל את הדלת כשאיבר מינו חשוף": עדות מכיתת המורה החשוד שהטריד תלמידות
בין רמת טראמפ לוועידת בחריין: מסע הבחירות של ביבי ודונלד
טראמפ על היישוב על שמו: תודה לנתניהו ולמדינת ישראל על הכבוד הגדול

כיכר טראמפ בפתח תקווה - 3 ביולי 2019. אתר רשמי
"הראשון להכיר בירושלים". כיכר טראמפ/אתר רשמי

עשרות שוטרים גודשים את הרחוב, ממנו אמורות היו לצאת ההפגנות שתוכננו לאותו ערב, ולצדם פתח תקוואים סקרנים. הרחוב נסגר שעות ארוכות לפני הטקס מועט המשתתפים. "על זה כל הקטע?", תוהה תושבת העיר שנקלעה לאזור, והתאכזבה לגלות שכל המהומה היא על מחווה לנשיא אמריקני שבוודאי מעסיק את פדחתו הכתומה בעניינים חשובים יותר מעיר קטנה שקראה לכיכר קטנה על שמו. אדון אחר שנעמד ליד שולחן הנשנושים צחק כששאלתי אם הוא בא לחלוק כבוד: "אמרו שיש כיבוד, אז נכנסתי".

מוביל האירוע וחתן השמחה הוא רמי גרינברג, ראש העירייה, שנבחר רק לפני כמה חודשים להוביל עיר שלא קל להוביל. הפערים בין מרכז העיר לשכונות החדשות הולכים ומתרחבים, בניית המגורים המואצת של השנים האחרונות מחייבת פיתוח תשתיות עירוניות, התדמית הבעייתית, והתמודדות עם אוכלוסייה חדשה של מבקשי מקלט - כל אלה חיכו לגרינברג על השולחן בלשכה. הוא עשה את כל מה שצריך כדי לקנות את לב כתבי המקומונים והעיר. מתמונות מחלק פלאפל עד הבטחות להורדת הארנונה וחניה חינם לתושבים. נראה שהוא באמת מחבב את טראמפ, או לפחות לוקח ממנו השראה.

עוד באותו נושא

בין רמת טראמפ לוועידת בחריין: מסע הבחירות של ביבי ודונלד

לכתבה המלאה

"אתה תראה, טראמפ יגיע לכאן"

אבל גרינברג הוא חתן ללא כלה. שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן שהיה אמור להשתתף בטקס נעדר ממנו, ונדמה שהשקת כיכר טראמפ היא מתנה שמעניקה פתח תקוה למדינה שלא כל כך רוצה לקבל אותה. בקהל מאוכזבים מהיעדר הנציגות האמריקנית - מהבחור שהבטיח לחברו ש"אתה תראה, כשטראמפ יבוא לארץ הוא יגיע לכאן" ועד בכיר העירייה ששאל אותי בתמיהה למה השגריר הבריז.

דווקא בדבריו על הבמה הצליח גרינברג לשבור את הציניות של מי שהגיע לאירוע שהיה יכול להיכתב כסצנה מקומדיה פוליטית כמו "ויפ". בעיר שיודעת וידעה גזענות לאורך השנים, דיבר גרינברג על המחאה האתיופית. "אנחנו עושים הכול כדי שאחינו יהיו שווים בין שווים", אמר וזכה למחיאות כפיים. נציגי הממשלה באירוע, השר ישראל כץ ואלי כהן - בחרו לדבר על הסכם הגרעין עם איראן. בין טהראן לפלאפל מרדכי המיתולוגי.

"ישראל נהנית מהעוצמה של נשיא ארצות הברית", מסביר לי ראש העיר אחרי הטקס. "פתח תקוה צריכה לסמל את זה". הוא מבטל את הרעיון שיש מי שרואה את השקת הכיכר בלגלוג ואומר ש"אנשים מכבדים, ויש פה מסר אמיתי. נשיא שרואה שנותנים לו תמיכה, זה נותן לו מקום להמשיך, וזו החובה שלנו", הוא הוסיף והבהיר שזו אכן תפקידה של פתח תקוה לתמוך בטראמפ, כמו שזהו תפקידו של כל אזרחי ישראלי.

הבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב נמצאות מעבר לפינה, ו"הקניון הגדול" מול בלינסון נראה לפתע כמו יעד אטרקטיבי לכנס הבחירות המרכזי של הנשיא המכהן. כך או כך, כבר אפשר להבין מה הקשר בין העיר הזו שנחמד לגור בה אבל מביך לספר על זה לנשיא ה-45 של ארצות הברית. קל לצחוק על דונלד טראמפ. נשיא עם אופי. אופי מעפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully