וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערים לרגישות": שוטרים יוצאי אתיופיה לא יוצבו בהפגנות בני העדה

לאור לקחי ההפגנות האחרונות ובמסגרת ההערכות למחאה המתחדשת, הודיעו בארגון כי שוטרים המשתייכים לעדה לא יוצבו במעגלי החיכוך ברחבי הארץ. קצין משטרה הבהיר: "יש לא מעט משימות שבהן הם לוקחים חלק מבלי להכניס אותם לפעילות"

צילום: יותם רונן, שלומי גבאי; עריכה: עמית שמחה

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי שוטרים יוצאי אתיופיה לא יוצבו במעגלי החיכוך בהפגנות בני העדה, לאור הרגישות למצב וברקע התחדשות המחאה על הרג הנער סלומון טקס בן ה-18 בקריית חיים. קצין במשטרה אמר כי "אנחנו ערים לרגישות שבה עשויים אותם שוטרים להימצא ולכן הוחלט בהחלטה פיקודית שאותם שוטרים לא יוצבו במעגלי החיכוך בהפגנות ויבצעו משימות אחרות". לדבריו, "יש לא מעט משימות שבהן הם לוקחים חלק מבלי להכניס אותם לפעילות מול בני העדה".

במשטרת ישראל משרתים היום 900 שוטרים בני העדה האתיופית. הקצין הוסיף כי "חלקם בארגון גדול בעשרות אחוזים מחלקם באוכלוסייה".

הערכות המשטרה למחאת יוצאי העדה האתיופית, צומת קסטינה, 3 ביולי 2019. בני ואינר
שוטרים נערכים לקראת המשך ההפגנות הצפויות/בני ואינר

מוקדם יותר קרא נשיא המדינה ראובן ריבלין "לפעול באחריות ובמתינות", זאת במקביל לישיבת ועדת השרים לעניין קידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי, שאותה מכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר, ביקר הבוקר בבית משפחתו של טקה. "המסקנות שיוסקו יטופלו", אמר ניצב עמר לדוד, אביו של סלומון. "הקשר שלנו עם העדה, דווקא באזור הזה, הוא קשר מצוין. אני מתכוון להמשיך ולחזק את הקשר הזה, אני מתכוון גם להמשיך ולהיות בקשר עם האב, כדי שיבין שכל מה שהוא מצפה שיקרה - יבוא לידי ביטוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, 2 ביולי 2019. רויטרס
136 עצורים בהפגנת בני העדה אמש. מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב/רויטרס

ההפגנות שהתקיימו אמש משעות הצהריים ועד לשעות הלילה המאוחרות במוקדים רבים ברחבי הארץ ובמהלכם נעצרו 136 בני אדם בחשד לתקיפות שוטרים. מעצרו של אחד מהם, שניסה להצית רכב פרטי, הוארך בשלוש ימים בבית משפט השלום בתל אביב שקבע כי "אין ספק כי עבירה של הצתת רכב, היא עבירה שמלמדת על מסוכנות. מי שמסוגל להבעיר אש ברכב במקום ציבורי גם אם הדבר נעשה בתוך מחאה, מלמד על עצמו כי הוא אדם מסוכן לציבור".

ההפגנות נמשכות גם היום. מחאת יוצאי העדה האתיופית בצומת עזריאלי (צילום: דנה ירקצי)

מחאת יוצאי העדה האתיופית, צומת עזריאלי, 3 ביולי 2019. דנה ירקצי
מחאת יוצאי העדה האתיופית, צומת עזריאלי, 3 ביולי 2019/דנה ירקצי
מחאת יוצאי אתיופיה בתל אביב, 2 ביולי 2019. רויטרס
מחאת בני העדה האתיופית בגשר המיתרים בתל אביב על רקע הריגתו של טקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully